Foutraportage nadat computer geforceerd herstart na Mojave installatie

October 2018 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Hallo,
Ik heb een late 2015 Mac draaiend onder High Sierra 10.13.6 (17G65)
Installatie van Mojave lijkt helemaal goed te verlopen, maar dan wanneer de Mac zich uiteindelijk herstart, verschijnt de melding dat de Mac i.v.m. problemen moest worden afgesloten.
Vervolgens start deze netjes weer op in de bestaande situatie en toont een ellenlang fout rapport dat naar Apple wordt verstuurd.
Uit het rapport kan ik niet opmaken waar de fout zit. Iemand ervaring met deze situatie?

BVD
Groet Richard

Reacties

  • Richard,
    probeer het fout rapport hier te plaatsen, er zijn vast wel mensen die je dan kunnen helpen.
    en anders chat even met apple komen ze er dan niet uit dan krijg je een specialist en die lost het zeker voor je op.
    succes.
  • QuintenQuinten    Moderator
    *Titel bewerkt

    Zoals ik nu opmaak uit jouw omschrijving, is dat de fout zich maar éénmalig heeft voorgedaan. En dat na de installatie van Mojave?

    Heb je sindsdien de computer nog herstart?
    Je kan altijd het besturingssysteem opnieuw installeren, als je jou daar veiliger bij voelt.
    Hoe dat kan kan je onderstaand artikel lezen:
    https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
  • November 2018 aangepast
    Installatie van Mojave heeft toch plaats gevonden.. volledig onverwacht, maar nu krijg ik een zelfde foutmelding als ik Apps of Mojave zelf wil updaten.
    Onderstaand het fout rapport in een paar reacties..


    Anonymous UUID: 3BD07F40-D6A7-0A0C-68E4-1D33B4CA7168

    Thu Nov 8 07:10:18 2018

    *** Panic Report ***
    panic(cpu 0 caller 0xffffff80136d87bd): Kernel trap at 0xffffff7f93f13ab5, type 14=page fault, registers:
    CR0: 0x000000008001003b, CR2: 0x0000000000000000, CR3: 0x00000000187ce000, CR4: 0x00000000003626e0
    RAX: 0x0000000000000000, RBX: 0xffffff8057b51000, RCX: 0x0000000000000001, RDX: 0x0000000000000000
    RSP: 0xffffffa3e9dc3bc0, RBP: 0xffffffa3e9dc3be0, RSI: 0xffffff805a6f5d80, RDI: 0xffffff8057b51000
    R8: 0xffffff806cc53a00, R9: 0xffffff80527694c0, R10: 0xffffff8013e9db38, R11: 0x0000000000000001
    R12: 0xffffff805a6f5d80, R13: 0x0000000000000000, R14: 0xffffff805a6f5d80, R15: 0x0000000000000000
    RFL: 0x0000000000010246, RIP: 0xffffff7f93f13ab5, CS: 0x0000000000000008, SS: 0x0000000000000000
    Fault CR2: 0x0000000000000000, Error code: 0x0000000000000000, Fault CPU: 0x0, PL: 0, VF: 1

    Backtrace (CPU 0), Frame : Return Address
    0xffffffa3e9dc3690 : 0xffffff80135aca1d
    0xffffffa3e9dc36e0 : 0xffffff80136e6b13
    0xffffffa3e9dc3720 : 0xffffff80136d859a
    0xffffffa3e9dc3790 : 0xffffff8013559ca0
    0xffffffa3e9dc37b0 : 0xffffff80135ac437
    0xffffffa3e9dc38d0 : 0xffffff80135ac283
    0xffffffa3e9dc3940 : 0xffffff80136d87bd
    0xffffffa3e9dc3ab0 : 0xffffff8013559ca0
    0xffffffa3e9dc3ad0 : 0xffffff7f93f13ab5
    0xffffffa3e9dc3be0 : 0xffffff7f93f41852
    0xffffffa3e9dc3c00 : 0xffffff8013c23e7b
    0xffffffa3e9dc3c60 : 0xffffff7f93f1a1fe
    0xffffffa3e9dc3cc0 : 0xffffff8013c23e7b
    0xffffffa3e9dc3d20 : 0xffffff7f93f1f9d9
    0xffffffa3e9dc3d60 : 0xffffff8013c23e7b
    0xffffffa3e9dc3dc0 : 0xffffff7f93f191c3
    0xffffffa3e9dc3e60 : 0xffffff7f93f18f20
    0xffffffa3e9dc3e80 : 0xffffff8013c2bc07
    0xffffffa3e9dc3f00 : 0xffffff8013c2b597
    0xffffffa3e9dc3f50 : 0xffffff8013c2d066
    0xffffffa3e9dc3fa0 : 0xffffff80135590ce
    Kernel Extensions in backtrace:
    com.apple.iokit.IOStorageFamily(2.1)[499E27C9-AC4D-3239-9FC4-754C7699FA76]@0xffffff7f93f10000->;0xffffff7f93f37fff
    com.angelbird.driver.ABTrimMonitorDriver(1.3)[8947D22D-86CC-3844-B17E-EAB547069F46]@0xffffff7f93f40000->;0xffffff7f93f44fff
    dependency: com.apple.iokit.IOStorageFamily(2.1)[499E27C9-AC4D-3239-9FC4-754C7699FA76]@0xffffff7f93f10000

    BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2018 aangepast
    Er wordt een Kernel Panic veroorzaakt door:

    com.apple.iokit.IOStorageFamily(2.1)[499E27C9-AC4D-3239-9FC4-754C7699FA76]@0xffffff7f93f10000->;;0xffffff7f93f37fff
    com.angelbird.driver.ABTrimMonitorDriver(1.3)[8947D22D-86CC-3844-B17E-


    Een Kernel Panic is altijd het resultaat van een serieuze hardware fout. In dit geval schijnt het iets met de TRIM functie van de één of andere SSD (van Angelbird?) te maken hebben.

  • timoshatimosha    Moderator
    Het is duidelijk wat de reden van het probleem is. Ik heb de overbodige crashlogs verwijderd om het topic leesbaar te houden.
  • Nadat mijn laptop een nieuwe update van macOS wilde downloaden, start deze nu niet meer op. Er komt een foutrapport te staan. Nu heb ik al opgestart met command+R ingedrukt houden tot het apple logo te zien is, maar nadat ik heb aangegeven dat ik macOS opnieuw wil installeren, staat er: er kan geen verbinding met de herstelserver tot stand worden gebracht. Wat moet ik doen?
  • Dank Timosha, Angelbird is een externe ssd en de daarbijbehorende software heb ik verwijderd omdat ik in eerste instantie ook dacht dat het hiermee van doen had. Blijven er wellicht toch resten van de software achter waar de mac nu nog op reageert dan?
  • timoshatimosha    Moderator
    Er wordt blijkbaar getracht om een TRIM functie uit te voeren. TRIM werkt op externe SSD alleen als die aangesloten is op een Thunderbolt 2/3 poort. Je kan eens kijken in de Launch Agents/Launch Daemons in de systeem bibliotheek of daar nog iets staat van Angelbird.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Discussie samengevoegd
Log In of Registreer om te reageren.