Foutraportage nadat computer geforceerd herstart na Mojave installatie
Hallo,
Ik heb een late 2015 Mac draaiend onder High Sierra 10.13.6 (17G65)
Installatie van Mojave lijkt helemaal goed te verlopen, maar dan wanneer de Mac zich uiteindelijk herstart, verschijnt de melding dat de Mac i.v.m. problemen moest worden afgesloten.
Vervolgens start deze netjes weer op in de bestaande situatie en toont een ellenlang fout rapport dat naar Apple wordt verstuurd.
Uit het rapport kan ik niet opmaken waar de fout zit. Iemand ervaring met deze situatie?
BVD
Groet Richard
Ik heb een late 2015 Mac draaiend onder High Sierra 10.13.6 (17G65)
Installatie van Mojave lijkt helemaal goed te verlopen, maar dan wanneer de Mac zich uiteindelijk herstart, verschijnt de melding dat de Mac i.v.m. problemen moest worden afgesloten.
Vervolgens start deze netjes weer op in de bestaande situatie en toont een ellenlang fout rapport dat naar Apple wordt verstuurd.
Uit het rapport kan ik niet opmaken waar de fout zit. Iemand ervaring met deze situatie?
BVD
Groet Richard
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
probeer het fout rapport hier te plaatsen, er zijn vast wel mensen die je dan kunnen helpen.
en anders chat even met apple komen ze er dan niet uit dan krijg je een specialist en die lost het zeker voor je op.
succes.
Zoals ik nu opmaak uit jouw omschrijving, is dat de fout zich maar éénmalig heeft voorgedaan. En dat na de installatie van Mojave?
Heb je sindsdien de computer nog herstart?
Je kan altijd het besturingssysteem opnieuw installeren, als je jou daar veiliger bij voelt.
Hoe dat kan kan je onderstaand artikel lezen:
https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
Onderstaand het fout rapport in een paar reacties..
Anonymous UUID: 3BD07F40-D6A7-0A0C-68E4-1D33B4CA7168
Thu Nov 8 07:10:18 2018
*** Panic Report ***
panic(cpu 0 caller 0xffffff80136d87bd): Kernel trap at 0xffffff7f93f13ab5, type 14=page fault, registers:
CR0: 0x000000008001003b, CR2: 0x0000000000000000, CR3: 0x00000000187ce000, CR4: 0x00000000003626e0
RAX: 0x0000000000000000, RBX: 0xffffff8057b51000, RCX: 0x0000000000000001, RDX: 0x0000000000000000
RSP: 0xffffffa3e9dc3bc0, RBP: 0xffffffa3e9dc3be0, RSI: 0xffffff805a6f5d80, RDI: 0xffffff8057b51000
R8: 0xffffff806cc53a00, R9: 0xffffff80527694c0, R10: 0xffffff8013e9db38, R11: 0x0000000000000001
R12: 0xffffff805a6f5d80, R13: 0x0000000000000000, R14: 0xffffff805a6f5d80, R15: 0x0000000000000000
RFL: 0x0000000000010246, RIP: 0xffffff7f93f13ab5, CS: 0x0000000000000008, SS: 0x0000000000000000
Fault CR2: 0x0000000000000000, Error code: 0x0000000000000000, Fault CPU: 0x0, PL: 0, VF: 1
Backtrace (CPU 0), Frame : Return Address
0xffffffa3e9dc3690 : 0xffffff80135aca1d
0xffffffa3e9dc36e0 : 0xffffff80136e6b13
0xffffffa3e9dc3720 : 0xffffff80136d859a
0xffffffa3e9dc3790 : 0xffffff8013559ca0
0xffffffa3e9dc37b0 : 0xffffff80135ac437
0xffffffa3e9dc38d0 : 0xffffff80135ac283
0xffffffa3e9dc3940 : 0xffffff80136d87bd
0xffffffa3e9dc3ab0 : 0xffffff8013559ca0
0xffffffa3e9dc3ad0 : 0xffffff7f93f13ab5
0xffffffa3e9dc3be0 : 0xffffff7f93f41852
0xffffffa3e9dc3c00 : 0xffffff8013c23e7b
0xffffffa3e9dc3c60 : 0xffffff7f93f1a1fe
0xffffffa3e9dc3cc0 : 0xffffff8013c23e7b
0xffffffa3e9dc3d20 : 0xffffff7f93f1f9d9
0xffffffa3e9dc3d60 : 0xffffff8013c23e7b
0xffffffa3e9dc3dc0 : 0xffffff7f93f191c3
0xffffffa3e9dc3e60 : 0xffffff7f93f18f20
0xffffffa3e9dc3e80 : 0xffffff8013c2bc07
0xffffffa3e9dc3f00 : 0xffffff8013c2b597
0xffffffa3e9dc3f50 : 0xffffff8013c2d066
0xffffffa3e9dc3fa0 : 0xffffff80135590ce
Kernel Extensions in backtrace:
com.apple.iokit.IOStorageFamily(2.1)[499E27C9-AC4D-3239-9FC4-754C7699FA76]@0xffffff7f93f10000->0xffffff7f93f37fff
com.angelbird.driver.ABTrimMonitorDriver(1.3)[8947D22D-86CC-3844-B17E-EAB547069F46]@0xffffff7f93f40000->0xffffff7f93f44fff
dependency: com.apple.iokit.IOStorageFamily(2.1)[499E27C9-AC4D-3239-9FC4-754C7699FA76]@0xffffff7f93f10000
BSD process name corresponding to current thread: kernel_task
com.angelbird.driver.ABTrimMonitorDriver(1.3)[8947D22D-86CC-3844-B17E-
Een Kernel Panic is altijd het resultaat van een serieuze hardware fout. In dit geval schijnt het iets met de TRIM functie van de één of andere SSD (van Angelbird?) te maken hebben.