Blanco mail 1970 op IOS 10 iPhone 5

Hallo,
Sinds kort krijg ik blanco email uit 1970 in mijn mailbox.
Ik denk dat het vanuit hotmail komt. Ik heb dezelfde account op mij laptop
Zou het kunnen dat er tussen die twee een fout zin of denk ik als leek te achterdochtig
Wie kan mij helpen om van die email op mijn iPhone af te komen.
Alvast bedankt.
Mvr Gr Piet

Reacties

  • October 2018 aangepast
    Het lijkt een probleem te zijn met email app op IOS, en waarschijnlijk wordt er nadat ze op de iPhone verschijnen gesynced met Hotmail waardoor ze ook op de laptop terecht komen. Het zijn overigens geen schadelijke mailtjes.

    Vaak lijkt de oplossing te zijn om de iPhone een keer een harde reset te geven, thuis knop en de aan/uit knop tegelijkertijd ingedrukt houden totdat het apple logo verschijnt.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2018 aangepast
    1.1.1970 00:00:00 is de Posix Epoch of het begin van de Unix tijd. Dat is in de regel een probleem dat door een mail server (die op Unix of Linux draait) wordt veroorzaakt en niet door de mail client.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Unix_Epoch

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit komt omdat de header van de email fouten bevat. dat is iets dat je niet kan zien. Maar je kan daar wel veel uit afleiden, van waar de mail komt, en uit welk programma. Als men er een beetje mee knoeit dan heb je snel fouten.
  • Bedankt voor jullie reacties.
    Ik had op internet al gezocht en daar de harde reset tip gekregen maar die helpt niet.
    Ik ben niet zo technisch daarom de vraag hoe kom ik in de header van die mails ( ik kan ze niet openen),
    en wat moet ik dan doen om het probleem te verhelpen.
    Als laatste kan ik misschien de account van laptop of iphone verwijderen of is dat niet nodig?
    alvast bedankt voor de goede tip.
    Mvrg, Piet
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan altijd het account van jouw toestel verwijderen en op nieuw toevoegen. Maar je kan ook altijd eens gaan kijken naar de web versie van jouw mail provider. Is die mail daar ook zo vreemd?
    Sommige mail providers laten toe om via de webversie van mail in de code te kijken van de mail. als je daar ingeraakt dan zie je een eerste tag die sluit op het einde ook volledig af met Binnen deze twee tags bevinden veel stukken code, maar die kan je opnieuw splitsen in twee, waarvan we het eerste nodig hebben ..... en dat is zoals de naam al zegt, de plaats waar alle info komt van de header.


    Websites werken op het zelfde principe, maar tussen de head staan dan andere type codes.
    Wil je meer leren over de dat vind je terug op deze webpagina.

    Heb je een Mac met Mail, dan kan je de kopteksten tevoorschijn toveren (ander woord voor opgekuiste versie van de head).


    Zie dit artikel over email headers, met een voorbeeld:
    https://www.xel.nl/helpdesk/wat-zijn-e-mail-headers/
  • Bedankt Quinten voor de uitleg, ik ga er dit weekend naar kijken.
    Ik heb de mail doorgestuurd van Iphone naar mijn Acer laptop en dan geeft hij aan dat het van uit de .....@icloud.com verstuurd is.
    Mvr gr.
    Piet
Log In of Registreer om te reageren.