Terugzetten naar MacOS High Sierra

Helemaal niet tevreden met MacOS Mojave. Mijn Macbook (2012) wordt warm en gaat stinken net of er iets smelt, de Appstore werkt niet goed meer en verschillende (oudere) adobe programma's werken ook niet meer.
Kan iemand mij vertellen of ik mijn computer terug kan zetten naar de vorige MacOs, bijvoorbeeld High Sierra?

Alvast bedankt!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan altijd terugkeren als je nog een Time Machine back-up van de vorige versie. Kun je me ook eens vertellen waar ongeveer de Dan kom is dat aan de oplader, Aan het scherm, aan het trackpad of aan de cd/dvd lezer.

    https://www.appletips.nl/macos-sierra-downgraden/
  • Als je geen time Machine Back-up hebt dan lukt het niet om terug te gaan?

    Er komt een stinkende geur uit het "schanier" om de laptop open en dicht te doen, voor het beeldscherm. Ik ben al bij de Winkel geweest, zij geven aan het niet te weten aangezien de macbook brandschoon van binnen is...
    Daarna vertel ik dat ik sinds kort MacOS Mojave heb, daarna geven ze aan dat de update waarschijnlijk te zwaar is voor de processor en deze te hard moet werken. Vandaar de geur.
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2018 aangepast
    Het probleem is dat je ook je harde schijf moet formatteren en downgraden van APFS naar HFS+, lastig klusje: https://www.redmondpie.com/downgrade-apfs-to-hfs-mac-os-extended-file-system-heres-how/
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2018 aangepast
    @LVDE

    ...daarna geven ze aan dat de update waarschijnlijk te zwaar is voor de processor en deze te hard moet werken.


    Dat is dus absolute onzin. Hier draait macOS Mojave, zonder geurtjes, perfect op een "oude" MacBook Pro Mid 2012.

    In welke winkel vertellen ze zulke onzin? Als je geen Time Machine backup hebt zal je de vorige versie van macOS moeten installeren van bv. een USB-stick. Maar ik ben zeker dat dit jouw probleem niet zal oplossen. Er moet iets anders aan de hand zijn met die MacBook.

    Voer eens een hardware test uit:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT201257
  • October 2018 aangepast
    @timosha Zojuist een hardware test uitgevoerd, komt niets uit.
Log In of Registreer om te reageren.