Hoe kan ik zien welke bestanden Time Machine de laatste keer geeft gebackupt?

Ik heb het gevoel dat sinds ik Bitdefender gebruik dat Time Machine veel meer per keer backupt. Zo'n 200-400 Mb terwijl ik nagenoeg niets doe (wat browsen en twitteren).
Nu wil ik na zo'n backup graag kijken welke bestanden er door Time Machine zijn weggeschreven. Maar hoe kan ik dat zien?
(dat ik Bitdefender gebruik is een andere discussie)

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2018 aangepast
    Elk bestand waar ook maar één enkel bit veranderd is gaat mee in de incrementele Time Machine backup. Waarschijnlijk spookt Bitdefender één en ander uit met sommige bestanden (maar dat is dus een andere discussie zoals je zelf schrijft).

    Wat er in de laatste incrementele backup staat kan je zien in de TM sparsebundle op een Time Capsule of extern medium.

  • Mijn backup staat op een externe schijf. Ik neem aan dat die TM sparsebundle een verborgen bestand is?
  • timoshatimosha    Moderator
    Op een externe HD is de sparsebundle de backup directory.
  • Eh, ja, daar zie ik alle gebackupte bestanden staan maar in de meest recente zie je niet alleen de meest recent gewijzigde bestanden staan maar alle bestanden.
  • Dus... nog steeds weet ik niet welke bestanden tijdens de laatste run zijn gebackupt.
  • RichardRichard    Beheerder
    October 2018 aangepast
    Je kunt de applicatie BackupLoupe gebruiken om je Time Machine backups te bekijken:

    http://www.soma-zone.com/BackupLoupe/

    De app kost iets van 9 euro maar kun je 7 dagen gratis uitproberen.

    Via Terminal kan het ook met:

    sudo tmutil listbackups
  • Voor de duidelijkheid: ik weet waar mijn backups staan. En sudo tmutil listbackups laat de directories zien. Dat wist ik al. En als je in de meest recente directory kijkt dan zie je je gehele gebackupte schijf staan (m.u.v. de directories die je niet laat backuppen). En als je een week verder terug kijkt zie je de gehele gebackupte schijf staan van dat moment. Maar in werkelijkheid staat daar natuurlijk alles niet echt want Time Machine maakt incrementele backups. Er wordt niet bij elke backup een directory volgeschreven met daarin de gehele gebackupte schijf. (dan zou ie wel heel snel vol zijn).
    Nu wil ik graag weten: welke bestanden zijn tijdens de laatste sessie incrementeel gebackupt.
  • Maar die BackupLoupe is wel een goede, Richard. Ik zal de gratis 7 dagen eens proberen.
Log In of Registreer om te reageren.