is macbook 13 inch unibody 2010 geschikt voor upgrade el capitan om daarna sierra.

Eerst via WiFi geprobeerd maar dat lukte niet; accepteerde de beveiliginscode niet. Daarna met ethernet verbinding en na geruime tijd de melding dat de installatie niet is gelukt met een ellenlange foutverslag waar misschien een oorzaak te vinden zou zijn.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je bedoeld de witte MacBook 13"? Die zou het aankunnen zelfs tot aan Mojave (macOS 10.14, maar dan zou ik aanraden om meer ram te laten plaatsen 8GB ipv 4GB).

    Ik veronderstel dat je nu op OS X 10.10 Yosemite zit? Klopt dit?
    De link om te downloaden kan je hier halen https://support.apple.com/nl-be/HT206886.

    Ik zou zeker aanraden om een installatie USB aan te maken (dat kan via een andere mac). En die dan te gebruiken om de installatie te voltooien op de MacBook. Zie https://www.appletips.nl/os-x-el-capitan-een-installatie-usb-stick-maken/

    Zorg er ook voor dat je voldoende ruimte vrij hebt (minstens 20 GB) op de MacBook.
  • Hallo Quinten. Dank voor je reactie.
    Ik heb voor eerst een MacBook via marktplaats aangeschaft en hij draait nu op OS X 10.5.7 Lion met 4GB en genoeg vrije ruimte op de harddisk. De link die jij mij aangeeft heb ik helemaal gevolgd; eerst een backup en daarna download en installatie met als eindresultaat wat ik eerder heb vermeld.
    Vraag; kan ik die installatie USB ook aanmaken op mijn huidige Mac met OSX Lion. En zou het wissen van mijn harde schijf eerst uitgevoerd moeten worden?
    Ik heb ook nog AHT uitgevoerd en geeft geen probleem aan.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Die installatie USB kan je in theorie perfect aanmaken onder OSX Lion, ik heb daar geen ervaring mee om dat in zo'n lage versie te doen. Het is uiteraard een grote stap voorwaards.

    Ik zou ook een Installatie USB maken van OSX Lion zodat, mocht je problemen hebben tijdens de installatie toch nog altijd kan terug keren naar Lion.

    Je mag altijd de schijf volledig wissen. Het bevorderd alleen maar een betere installatie, zonder fouten.
Log In of Registreer om te reageren.