Mailen in ios12 niet meer mogelijk

Sinds ios12 op mijn iPad staat kan ik geen mail meer versturen vanuit mijn tele2 account. De mededeling die ik dan krijg luidt “de server accepteert het afzenderadres niet” of “e-mail versturen niet mogelijk de server staat relaying niet toe”.
Ik heb contact opgenomen met tele2 die het probleem onderzocht hebben en concludeerden dat er van hun kant geen probleem geconstateerd is en dat ik Apple hiervoor moest contacten.
In Appletips vond ik niets hierover en probeer nu via deze weg een oplossing te vinden voor deze omissie in ios12!!
Dank voor de moeite.

Reacties

  • Welke uitgaande mail server staat ingesteld, dit kun je terug vinden in Instellingen | Accounts en wachtwoorden | | Account | SMTP

    Dit zou smtp.tele2.nl moeten zijn. Als dit al ingesteld staat kun je door op de SMTP server te klikken en vervolgens op de Hoofdserver te klikken zien welke instellingen ingevuld zijn. Ander kun je een nieuwe server maken, en deze als hoofdserver instellen.

    De gegevens zouden moeten zijn:
    Hostnaam: smtp.tele2.nl
    Gebruikersnaam:
    Wachtwoord:
    Gebruik SSL: Aan
    Identiteitscontrole: Wachtwoord
    Serverpoort: 587

    Opmerking, ik gebruik nog IOS 11 dus de instellingen kunnen wat anders zijn.
  • Wat jij opgeeft is precies wat er staat! Ik heb, uiteraard, het account opnieuw ingesteld. Het werkte allemaal goed vóór de update naar ios12
  • heb je meerder mail adressen op de iPhone, misschien dat er iets fout gegaan is waardoor je nu standaard vanaf een ander mail adres stuur?
  • timoshatimosha    Moderator
    @celest
    “e-mail versturen niet mogelijk de server staat relaying niet toe”.
    Dat betekent in ieder geval dat de mail niet met de juiste SMTP server verstuurd wordt.
  • In de gegevens van het account op mijn iPad (mijn iphone gebruik ik niet voor mail) staat inderdaad een ander SMTPserver nummer, als ik het verander in 587, dat er steeds stond, springt het weer op het foute nummer!
  • Staat ssl wel aan?
  • De fout is opgetreden de ochtend nadat de nieuwe Safari12 geinstalleerd is, de bug zal daar ook gezocht moeten worden, denk ik!
  • October 2018 aangepast
    Heb je ook al eens een nieuwe SMTP server gemaakt, met de goede poort, en deze als hoofdserver gezet.

    Extra info: De bestaande mail die niet kon worden verzonden zal hierdoor waarschijnlijk nog steeds niet verzonden worden, dus je moet wel een nieuw mailtje versturen om te testen of het werkt.
  • Ga ik doen. First thing in the morning! Ik laat je weten of het werkte.
  • Hallo jemmie,
    Het euvel aan mijn Tele2. account wordt veroorzaakt door een fout in Safarti 12!!
    Dit heeft een medewerker van Apple mij laten weten, het heeft dus geen zin om nog langer te proberen het persoonlijk weer in orde te brengen. Hoe lang het gaat duren voordat de "bug" gevangen gaat worden moeten we afwachten.
    Dank voor je reacties,
    Grts, Celest
  • Je bedoelt IOS 12 denk ik :smile:

    Bedankt in ieder geval voor de update.
  • Neen, het probleem (het mijne althans) komt uit Safari12 op mijn iPad.
    iOS12 het nieuwe besturingssysteem kon ik op mijn iMac niet installeren, de uitstekend werkende, maar 10jaar oude, iMac kwam hiervoor niet in aanmerking, Safari 12 kon op al mijn Apple apparaten!
    Nogmaals bedankt voor het meedenken
  • IOS is voor de iPad en iPhone en de laatste versie is IOS 12. Op de iMac is de laatste versie van de OS 10.14 (Mojave genoemd).
    Safari 12 staat op de mac en is niet los op de iPad te updaten, wanneer je IOS 12 op de iPad zet zal Safari, wat een onderdeel is van IOS, ook worden geüpdate.
Log In of Registreer om te reageren.