Mailen in ios12 niet meer mogelijk
Sinds ios12 op mijn iPad staat kan ik geen mail meer versturen vanuit mijn tele2 account. De mededeling die ik dan krijg luidt “de server accepteert het afzenderadres niet” of “e-mail versturen niet mogelijk de server staat relaying niet toe”.
Ik heb contact opgenomen met tele2 die het probleem onderzocht hebben en concludeerden dat er van hun kant geen probleem geconstateerd is en dat ik Apple hiervoor moest contacten.
In Appletips vond ik niets hierover en probeer nu via deze weg een oplossing te vinden voor deze omissie in ios12!!
Dank voor de moeite.
Ik heb contact opgenomen met tele2 die het probleem onderzocht hebben en concludeerden dat er van hun kant geen probleem geconstateerd is en dat ik Apple hiervoor moest contacten.
In Appletips vond ik niets hierover en probeer nu via deze weg een oplossing te vinden voor deze omissie in ios12!!
Dank voor de moeite.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Dit zou smtp.tele2.nl moeten zijn. Als dit al ingesteld staat kun je door op de SMTP server te klikken en vervolgens op de Hoofdserver te klikken zien welke instellingen ingevuld zijn. Ander kun je een nieuwe server maken, en deze als hoofdserver instellen.
De gegevens zouden moeten zijn:
Hostnaam: smtp.tele2.nl
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Gebruik SSL: Aan
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Serverpoort: 587
Opmerking, ik gebruik nog IOS 11 dus de instellingen kunnen wat anders zijn.
Extra info: De bestaande mail die niet kon worden verzonden zal hierdoor waarschijnlijk nog steeds niet verzonden worden, dus je moet wel een nieuw mailtje versturen om te testen of het werkt.
Het euvel aan mijn Tele2. account wordt veroorzaakt door een fout in Safarti 12!!
Dit heeft een medewerker van Apple mij laten weten, het heeft dus geen zin om nog langer te proberen het persoonlijk weer in orde te brengen. Hoe lang het gaat duren voordat de "bug" gevangen gaat worden moeten we afwachten.
Dank voor je reacties,
Grts, Celest
Bedankt in ieder geval voor de update.
iOS12 het nieuwe besturingssysteem kon ik op mijn iMac niet installeren, de uitstekend werkende, maar 10jaar oude, iMac kwam hiervoor niet in aanmerking, Safari 12 kon op al mijn Apple apparaten!
Nogmaals bedankt voor het meedenken
Safari 12 staat op de mac en is niet los op de iPad te updaten, wanneer je IOS 12 op de iPad zet zal Safari, wat een onderdeel is van IOS, ook worden geüpdate.