Verticale strepen wanneer Macbook Pro (mid 2011) processor kracht of GPU kracht moet leveren

February 2014 aangepast in Hardware problemen
Alle,

Mijn Macbook Pro vertoont verticale strepen tijdens opstarten, daarna wanneer hij naar inlog scherm zou moeten gaan wordt het scherm wit. Na een minuut of wat gaan de fans harder draaien en wordt de laptop warm. Een harde reset hielp in eerste instantie, eachter na een dag werd het regelmatiger, waarna een reboot reset (L-SHIFT + CMD + PWR-button loslaten en wederom PWR-button om aan te doen de oplossing werd. Weer een paar uur later was NVRAM reset het enige wat hielp.

Weer een dag later werkte het met bovenstaande in combinatie met lang wachten..
Ik zelf heb het idee dat het probleem HW matig is, ik heb wel twee weken geleden Mavericks geïnstalleerd waarna een week de problemen zich voordeden. Ik ben er niet zeker van dat het hardware is, en als het hardware is lijkt het op een (op basis van mijn vorige pc leven en ervaringen aldaar) op een geheugen probleem of het speedsteppen van de proc.

Wanneer de laptop in de "witte scherm modus" is en hij schijnbaar wel een hoop warmte creëert gaan de fans harder draaien, wanneer ik de onderkant van de laptop optil gaan de fans weer langzaam draaien daardoor lijkt het alsof het probleem hitte gerelateerd is, de onderkant van de laptop uiteindelijk los geschroefd. niets te zien stof etc verwijderd.

nog steeds hetzelfde probleem, graag advies.

Mijn angst is het logicboard, wat los te verkrijgen zou moeten zijn, (bijv via Ifixit, of weet iemand een NL adresje?)

Gr
Bart

Reacties

Log In of Registreer om te reageren.