Bovenste werkbalk op zwart, ook in de lichte modus.

Gegroet, medestrijders! Sinds Mojave is het mij niet meer mogelijk de bovenste dunne balk in het bureaublad permanent in het zwart te voeren. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. In Sierra had ik die balk altijd op zwart, en waren de letters wit. Ik vind die grauwe balk bovenin bijzonder storend. Is het mogelijk die balk weer op zwart te krijgen, ongeacht of ik de lichte of de donkere modus gebruik?
Dank voor het meedenken!
Robert

Reacties

  • Je kunt de 'Dark Mode' aanpassen zodat alleen de menu balk (en dock) donker worden bij inschakelen van de 'Dark Mode', je bent dan wel de functie van 'Dark Mode' kwijt.

    Voer het volgende commando uit in Terminal:

    defaults write -g NSRequiresAquaSystemAppearance -bool Yes

    En weer terug

    defaults write -g NSRequiresAquaSystemAppearance -bool No

    Na deze commando's moet je wel opnieuw inloggen.
  • Bedankt Jemmie! Wel vervelend dat deze aanpassing ten koste gaat van Dark Mode. Ik ga 't bekijken. Fijne dag!
    Robert
  • October 2018 aangepast
    Een update:
    Deze setting kan andere programma's beïnvloeden.
    Firefox geeft bijvoorbeeld een compleet zwart scherm en is dus onbruikbaar. Gimp crashed wanneer je een afbeelding open of een nieuwe wil maken. Pinta heeft een probleem met scrollen, het scherm wordt niet automatisch refreshed.

    Ook als je setting met:

    defaults write -g NSRequiresAquaSystemAppearance -bool No

    uitschakel.


    Je kunt de optie wel compleet verwijderen door de volgende twee commando's in de terminal op te geven:

    defaults delete -g NSRequiresAquaSystemAppearance

    killall Dock Finder

    Daarna werken, in ieder geval bij mij, de bovengenoemde apps weer normaal.
Log In of Registreer om te reageren.