Iphone in water gevallen!

Kennis heeft zijn iphone in de wc laten vallen.

Wat nu, dompelen in pure alcohol en dan?

Reacties

• timoshatimosha    Moderator
    Uitzetten. Laten drogen en indien mogelijk ultrasoon laten reinigen.

Geen rijst gebruiken. Rijst onttrekt weliswaar de H2O moleculen maar laat de agressieve mineralen achter die in een WC rondzwemmen. Deze mineralen veroorzaken binnen de kortste keren corrosie.
  • Ultrasoon? waar doe je dat in het weekend :(

Ik meende dat pure Alcohol de eerste hulp was?
    Alcohol is een slechte geleider maar wel agressief voor sommige materialen. Maak de accu toch maar los voor je aan die oefening begint. Ik heb geen idee hoe het kunststof omhulsel van de accu gaat reageren op alcohol.
  • Lees nu een stukje van dat bijna ter ziele board over The Fixables o.m. in Utrecht.

https://fixables.nl/waterschade/

Die zeggen nu niks doen en dan naar hun brengen ter beoordeling.
    Dat klinkt best aannemelijk en in lijn met jouw verhaal, Timosha.

Wat is jouw idee, we hebben eigenlijk al besloten voor nood een andere tel erbij te kopen die ik dan later kan houden.
    Ik zou niets aan het toestel doen. Leg het op een plaats waar het kan drogen. Zoek maandag een bedrijf die het toestel ultrasoon kan reinigen.
  • Heb je tips van een bedrijf, ik zie van allerlei repair bedrijven, maar niet een die specifiek ultrasoon doet.
  • jemmiejemmie    Moderator
    Wanneer je, in google, zoek op 'iphone waterschade ultrasoon reinigen' kom je genoeg bedrijven tegen.
  • Jemmie, ik vind er wel, maar ik zoek er een waar iemand(en) ervaring mee hebben...
  • jemmiejemmie    Moderator
    In welke omgeving?
  • Hi MCNO. Ben ook overgestapt. In Utrecht, in de straat waar Mormoni zat en om de hoek van de FEBO heb je een goede repair centrum en niet duur.
  • Jemmie Veenendaal / Ede
  • @aevries, weet je de naam vd winkel?
  • Nee, sorry. Als ik in de stad kom zal ik kijken. Ik ben daar denk ik donderdag.
  • Dank je Jennie. Deze bedoel ik
  • De iphone is ultrasoon gereinigd en behalve een veegje in het scherm weer up and running!

Bedankt voor alle tips en het meedenken!

Enige waar ik wel tegenaan liep is dat de iTunes backup gemaakt met de nood iphone (128GB) niet teruggezet kon worden op de gerepareerde met 64GB, terwijl de backup slechts 50GB is.

Ik zal hier voor de duidelijkheid een nieuw topiv voor aanmaken..
Log In of Registreer om te reageren.