Mailarchief Macbook Pro wil ik ook op iMac hebben

Ik heb een Macbook Pro en maak gebruik van het mail programma van Apple daar zit ook mijn complete mailarchief op.
Nu heb ik sinds een paar dagen ook een iMac en daar staat nu hetzelfde mailarchief op, tot zover geen probleem.

Nu wil ik graag dat als ik bv een mail archiveer op mijn Macbook Pro dat op de iMac in dezelfde archiefmap in mail die zelfde mail wordt opgeslagen zodat ik altijd op deze twee machines mijn complete mailarchief heb. En dit natuurlijk ook andersom.

Wie kan mij vertellen of dit kan en zo ja hoe ik dit moet realiseren?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Frans

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik gebruik iCloud mail (@mac.com en @me.com) en die synchroniseert alle postbussen, ook de archief postbus, tussen alle apparaten (iPhone, iPad, MacBook Pro en iMac). Met Hotmail/Oulook mail zou dat ook moeten lukken.

    Dit heeft niet zoveel te maken met de mail client die je gebruikt maar met de IMAP mail provider. In mijn geval dus iCloud mail.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @frans Vroeger had je een protocol POP3. Dat laat toe om je mails te downloaden en in te delen op jouw computer. Het nadeel hier van was dat de communicatie maar in 1 weg gebeurde. Dus verwijderd op jouw computer betekende niet op de mailserver. Tegenwoordig is IMAP als protocol meer voorkomend. Dit synchroniseerd alle mails in 2 richtingen en dus ook over verschillende toestellen. Het handige is dat, wanneer je een mail hebt gelezen, deze ook op alle andere toestellen gemarkeerd word als gelezen.

    Controleren wat voor een Mail protocol je gebruikt, dat kan je terug vinden onder Mail ▸ Voorkeuren ... ▸ Accounts ▸ (jouw mail account) ▸ Serverinstellingen ▸ Hostnaam. In dit veld staat in de 95% van de gevallen IMAP of POP3 vermeld in een url. Contacteer jouw mailprovider welke instellingen je moet maken om van POP3 naar IMAP te verhuizen.
  • Timosha en Quinten,

    Bedankt voor jullie reactie.

    Ik werk inderdaad nog met pop en niet met IMAP.

    Volgend weekend ga ik proberen mijn mail accounts om te zetten naar IMAP.

    Ben in ieder geval al heel blij met jullie reactie dat het mogelijk moet zijn.

    Groeten,

    Frans
  • Ik wil Quinten en Timosha bedanken want mijn probleem is volledig opgelost.

    Er kan een slotje op.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.