Raspberry pi als Airprint server werkt niet

De vraag in deze discussie gaat over dit artikel: https://www.appletips.nl/raspberry-pi-als-airprint-server-gebruiken/

Beste iedereen,

sinds mijn printer geen netwerkmogelijkheden heeft wilde ik deze Airprint-compitabel maken dmv een Raspberry pi. Hiervoor heb ik de Raspberry pi zero w gebruikt. Ik heb, met mijn geringe Linux-kennis, alle stappen keurig gevolgd en daar, volgens mij, geen fouten in kunnen ondervinden. Nu is het probleem dat ik wel bestanden naar de printer kan versturen en ik ze ook zie verschijnen in de CUPS-interface. Vervolgens geeft de pi aan dat de worden verwerkt en naar de printer worden verzonden, maar eenmaal verzonden doet de printer niets. Het probleem zit dus zeer waarschijnlijk in CUPS / de printer zelf.

Ik weet niet of dit het juiste forum is om deze vraag te stellen aangezien het geen betrekking heeft tot Apple, maar ik hoop toch dat iemand hier mij verder kan helpen.

Groet,
Michiel Tuin

Reacties

  • RichardRichard    Beheerder
    Heb je bij 'Add printer' de USB poort geselecteerd?

    Het kan ook zo zijn dat de driver die je gebruikt niet geschikt is voor je printer, welke printer gebruik je?


  • Ja, die heb ik geselecteerd. Het gaat om de HP Laserjet CP1025, hiervoor gebruik ik de driver van de CP1025nw, wat praktisch dezelfde printer is alleen met netwerkfuncties ingebouwd. Ik heb al veel gezocht naar de exacte driver, maar die is tot nu toe nergens te vinden.
Log In of Registreer om te reageren.