Updaten mislukt in Appstore

August 2018 aangepast in iTunes- en App Store
Hallo,

Nadat ik met behulp van Apple helpdesk mijn Apple ID heb gewijzigd, kan ik geen app's updaten. Het gaat om de App's op mijn Macbook zoals Pages, Keynote, etc. Ik krijg telkens de volgende foutmeldingen;

'Deze update is niet voor deze Apple ID beschikbaar omdat de update is gekocht door een andere gebruiker, of omdat er een restitutie is gegeven voor het artikel of het artikel was geannuleerd'

'Er is een fout opgetreden in de App Store. Probeer het later opnieuw'

Ik begreep detijds van de Apple support-medewerker dat met de nieuwe ID alles goed zou werken. Er is geen andere gebruiker dan ik.

Wat is de oorzaak en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de tips en advies.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2018 aangepast
    De oorzaak is dat het oude Apple ID nog steeds in de metadata (_MASReceipt) van de apps staat. Dat zou Apple moeten kunnen oplossen.
  • @timosha; kan ik zelf hier iets aan doen? of maar weer contact opnemen met Apple support.
  • timoshatimosha    Moderator
    -MASReceipt is versleuteld. Daar kan je dus zelf niets aan doen.
Log In of Registreer om te reageren.