Bluetooth voor de Apple mouse maakt de Wi-Fi verbinding van mijn MacBook Pro instabiel

February 2014 aangepast in Hardware problemen
Als de bluetooth aan staat voor mijn muis dan vindt de mac mijn wifi thuisnetwerk moeilijk. Bij mijn toetsenbord heb ik dat niet
Hoe komt dat?
Beter....
Hoe los ik dit op
Bij voorbaat hartelijk dank
Arie

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat komt omdat Bluetooth en Wi-Fi op dezelfde ISM band werken, namelijk 2.4 GHz. Tenzij je de 5 GHz band gebruikt.

    Bluetooth gebruikt de FHSS (Frequency Hopping Spread Spectrum) modulatie. Dus BT springt constant van de ene frequentie naar de andere. Op een Mac werken Apple BT apparaten en Wi-Fi in "coherence". Dat betekent dat er eigenlijk weinig storing ontstaat.

    Coherence kan echter verbroken worden als de Wi-Fi router nogal vaak van frequentie veranderd.

    Verwijder in System Preferences -> Bluetooth de muis. Zet de muis uit en herstart de MacBook Pro. Pair dan de Apple muis opnieuw. De Apple BT muis en Wi-Fi zouden nu weer vriendjes moeten zijn.

  • Bedankt voor je reactie, maar ik heb mijn vraag niet helder gesteld.
    Als ik mijn mac start en bluetooth staat ingeschakeld, dan krijg ik geen directe verenging met wifi. Bluetooth drukt die weg. Na enige minuten wint wifi en kan ik werken. Dat vind ik vervelend.
    Mijn provider - ziggo - zegt dat ze dit probleem kennen en dat apple klantvriendelijker moet zijn daar of een stukje software te schrijven voor de bluetooth of een betere antenne chip moet maken voor de mac.
    Wijzigen van 2,4 naar 5 heeft geen positief effect zegt ziggo.
    Dus wie lost mijn probleem echt op?
Log In of Registreer om te reageren.