Apple TV 4K uitzetten

Na het kijken via Apple TV blijkt dat deze handmatig niet uit te zetten is. Ik heb vernomen dat deze vanzelf uitgaat als de TV uitgezet wordt. Bij mij gebeurt dat niet. De andere ochtend staat Apple TV nog steeds aan. Hoe gaat dat? Doe ik iets niet goed?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Iets langer op de "scherm" knop drukken van de afstandsbediening. Dan kan je "sluimer" kiezen en gaat de  TV slapen. Voor zover mij bekend ondersteunt de  TV geen HDMI CEC voor uitschakelen.

    Je kan in de Instellingen ook instellen wanneer het toestel moet gaan slapen.

  • De ATV 4K ondersteund wel HDMI CEC is mijn ervaring, bij mi ishij met een HDMI kabel aangesloten op een 4K LG TV, als ik de TV uitschakel dan gaat de Apple TV (meestal) keurig naar de sluimerstand. Ik schrijf meestal tussen aanhalingstekens omdat mijn ervaring dat je de ATV eerst even een minuutje met rust moet laten, daarna de TV uit en de ATV gaat ook uit, het vreemde is als ik bijvoorbeeld de TV uitschakel direct na het stoppen van een film o.i.d met Plex de ATV NIET uitgaat maar na een minuutje wel uitgaat.
Log In of Registreer om te reageren.