time capsule uitbreiden ivm slecht wifi signaal in tuin

beste mensen,
mijn schoonzus heeft een time capsule in de meterkast staan en heeft een slecht wifi signaal in de tuin met haar iPhone X en macbook.
nu zocht ik voor haar de express maar die is nergens meer te koop omdat apple er mee gestopt is, nu wil ze eigenlijk perse een wifi versterker van apple, maar die bestaat niet (tenzij je nog een time capsule koopt, maar dat is wel een erg dure oplossing) heeft iemand een idee hoe en welk repeater of access point ik voor haar moet kopen?? hoor van jullie , gr hans

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan nog steeds de Expressen kopen. Deze zijn tot ze uitgeput zijn nog steeds beschikbaar. Kijk maar eens naar een APR-winkel.

    Maar ik zou je toch aanraden om dan eerder een Time Capsule aan te sluiten aan een nieuw netwerk, omdat de Time Capsule nog op een 2.4 GHz netwerk draait (dat is trager dan de nu veel verkrijgbare 5GHz netwerksystemen). Je kan bijvoorbeeld repeater aankopen en die allemaal dezelfde naam geven waardoor de iPhone kan verspringen van WiFi-router. Maar dat geeft vaak problemen als de uitzendstations te dicht bij elkaar staan en er dus interferentie kan onstaan, met resultaat een heel traag netwerk.

    Als ik een merk mag noemen is de Linksys Velop (wat ook via Apple Store te koop is) aan te raden. Dat is een systeem dat met verschillende zend stations werkt, ziet er ook nog eens mooi uit. En helpt je via een iPhone app alles in te stellen en geeft ook de ideale plaats in huis aan. Bestaat in paketten van 1 tot 3 toestellen en je kan er zo veel aan elkaar koppelen als je wilt. Daarnaast kan je de Time Capsule dan ook nog eens aansluiten aan dat netwerk waardoor het gebruik van de Time Capsule nog steeds mogelijk is.
Log In of Registreer om te reageren.