Probleem activeren Face-time en iMessage op MAC

Ik heb sinds een jaar een probleem met het activeren van mijn face-time en iMessage op mijn mac. Het werkte voordien heel goed en ineens was ik afgemeld. Wanneer ik me terug wilde aanmelden voor face-time of iMessage op mijn mac dan geeft hij steeds weer hetzelfde zinnetje weer; "Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens de activering, probeer het later opnieuw." Een jaar later zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, ik heb alles al geprobeerd wat op internet staat ivm de tijd en of je wel verbonden bent met internet en 24u activering... Ben zelfs al langs de Apple winkel langs geweest en daar kunnen ze me ook niet helpen.
Op mijn iPhone en iPad gaat het nog steeds perfect.
Kan iemand me alstublieft helpen :)

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Mogelijke zaken dat ik kan bedenken:
    - Maak je gebruik van bepaalde plug-in's? Die dit kunnen tegenhouden
    - Heb je jouw zelf al eens uitgelogd in iCloud op jouw Mac?
    - Heeft er al iemand anders al eens proberen inloggen op jouw toestel?
    - Lukt het wanneer je een 2de account aanmaakt op datzelfde toestel met administrator rechten en daar inlogt (dit kan al veel vertellen).
    - Als je de shift ⇧ toets inhoud tijdens het opstarten (tot het Apple logo verschijnt). Start je op in veilige modus, probeer dan eens in te loggen. Meer info over veilige modus.
Log In of Registreer om te reageren.