time machine negeert uitwerpprocedure?

regelmatig kreeg ik een melding dat ik een schijf had losgekoppeld of uitgeschakeld zonder hem eerst te verwijderen. Omdat ik geen schijven had losgekoppeld of uitgeschakeld, snapte ik er niets van. Toen ontdekte ik dat het telkens gebeurde na een TM reservekopie. Kan het zijn ik dat Time machine de schijf loskoppelt zonder de juiste procedure te volgen?

iMac 20" met systeem 10.11.6

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Zit jouw kabel los of is ie stuk? Dat kan de connectie verbreken.
  • June 2018 aangepast
    Dat heb ik uiteraard eerst gechecked.kabel is okee er met de connectie van de schijf gebeurt ook niks als ik gewoon iets doe als mailen of surfen.
    Kabels gaan volgens mij alleen stuk als je ze mishandelt. knakken, pletten, zoiets.Hardware breekt niet spontaan zoals software dat kan , toch?
  • Nieuwe aanwijzing: ook als de reservekopie mislukt, krijg ik de mededeling dat de schijf niet is afgesloten voor het uitwerpen. Zojuist was de reservekopie mislukt. TM klaagde dat er een fout was opgetreden bij het aanmaken van de reservekopiemap. Als ik een computerprogramma was zou ik niet zo te koop lopen met mijn eigen onkunde. De reservekopie was ook een keer mislukt omdat de schijf HFS+ journaled moest zijn. bij controle bleek de schijf wel degelijk zo geformatteerd te zijn. Intussen moet duidelijk zijn dat ik totaal niet onder de indruk ben van de prestaties van Time Machine..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Een kabel en een harde schijf kunnen zeker stuk geraken (of currupt). door een stroomstoot via USB. Of als een schijf al heel erg lang moet werken (dat zijn fysieke onderdelen die ronddraaien).

    Kan je eens via het programma'tje schijfhulpprogramma Schijf-EHBO uitvoeren, wie weet helpt dat, en zijn er verkeerde rechten toegekend aan een bestand. Verder kan je ook altijd eens jouw computer in Recovery modus opstarten om macOS opnieuw te installeren. Kan nooit kwaad, je gegevens ben je niet kwijt. https://appletips.nl/mac-internet-recovery/ Doe de schijf-EHBO ook eens op de TimeMachine schijf
Log In of Registreer om te reageren.