Beheerdersrechten bij kopiëren van reservekopie

Ik probeer een Time Machine reservekopie te kopiëren naar een Time Capsule. Na enige tijd verschijnt ineens het bericht dat het kopiëren niet mogelijk is omdat ik de rechten hier voor niet zou hebben. Ik ben de enige gebruiker en dus de beheerder. Wie helpt mij verder?

Reacties

  • Probeer je te kopiëren dmv. de Finder? Dan doe je dat met gewone gebruikersrechten, dus niet beheersrechten. Bij normaal gebruik ben je geen beheerder, vandaar ook dat je bijv. bij het installeren van programma's je paswoord moet ingeven, omdat je op dat moment een gewone gebruiker bent.

    Je kunt het proberen met Terminal en dan sudo voor het kopieercommando.
  • May 2018 aangepast
    @Kor. Bedankt voor de tip. Maar kun je een voorbeeld van een kopieercommando geven? Hierin ben ik nog niet zo thuis. Gebruik ze wel maar kan ze nog samenstellen. Thnx Jos
  • Ik heb nog even verder gezocht op het Internet, maar het moet wel mogelijk zijn met de Finder. Heb je Time Machine voor het kopiëren uitgezet in Systeemvoorkeuren?

    Zie hier een support artikel:
    https://support.apple.com/nl-nl/HT202380

    De alinea's over "Controleer de structuur van de nieuwe reservekopieschijf"en "Stel bevoegdheden op de nieuwe reservekopieschijf in" kun je volgens mij overslaan.
Log In of Registreer om te reageren.