Fotostream iPhone delen met MacBook

Is er iemand die in logische taal kan uitleggen hoe de iCloud-fotostream functie precies werkt? Wat ik namelijk zou willen, is dat ik de foto's die ik op mijn iPhone maak kan beheren via de Foto's app (voorheen iPhoto) op mijn MacBook. Dat nieuwe foto's die ik maak dus op alle apparaten verschijnen, en wanneer ik ze op één apparaat verwijder, ze ook overal verwijderd worden.

Heb iCloud-fotodeling ingeschakeld op alle apparaten, en de foto's die ik op mijn iPhone maak komen ook zichtbaar op mijn iPad. Maar in de Foto's app (ik draai High Sierra) komt er vrijwel niets. Althans, er worden nu twee foto's van mijn iPad in getoond, terwijl er meer dan 2000 zichtbaar moeten zijn. Foto's die ik wél zie wanneer ik op icloud.com inlog en naar mijn foto's ga. Maar ik zou 't liever in de Foto's app zichtbaar hebben i.p.v. via Safari. Ook heb ik het idee dat wanneer ik bijv. op mijn iPad foto's verwijder, ze op mijn iPhone nog gewoon blijven staan.

Wat is nu het verschil tussen 'iCloud-fotobibliotheek' en 'Mijn fotostream' in de Foto's instellingen, en wat is de beste combi? Ik kom er niet meer uit en kan ook lastig ergens een duidelijke uitleg vinden.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    iCloud foto-bibliotheek, is de de plaats waar je foto's kunt in bewaren, (slimme) albums aanmaken en delen met anderen. Dat neemt ook ruimte in van jouw online opslag (iedereen krijgt 5GB, voor meer betaal je extra).

    Fotostream, start wanneer je het inschakeld op één toestel, dan worden alle foto's die je neemt met dat toestel bewaard in de cloud, dit zijn er de laatste 1000 foto's van de laatste 30 dagen. Je kan geen foto's manueel aan toevoegen en je kan enkel foto's verbergen. Deze groep foto's nemen geen extra ruimte in op jouw iCloud opslag.
  • Top, dankjewel voor je uitleg Quinten! En ik zag ondertussen ook een mooi artikel op Appletips waarin het uitgelegd wordt: https://www.appletips.nl/verschil-fotostream-icloud-fotobibliotheek/
Log In of Registreer om te reageren.