energie verbruik sinds nieuw geïnstalleerde programma Malwarebytes

Ik heb sinds kort een programma Malwarebytes geïnstalleerd, nu merk ik dat er veel energie verbruikt? komt dat door deze programma of is het iets anders aan de hand, ik heb sinds kort een nieuw laptop.

MVGr
Annes

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan best dan de Malwerebytes dan terug verwijderen. Het is een goede applicatie, maar het bemoeid zich vaak te lang, daarom kan je het dan best verwijderen.

    Finder:
    1. In de Applicatiefolder zoek je naar malwarebytes en sleep je dat programma'tje naar de vuilnisbak.
    2. Ga via de menubalk Ga ▸ Ga naar map ... en geef daar /Library op. In deze map en je verplaatst telkens het bestandje in volgende mappen naar de prullenmand:
    - Launch Daemons ▸ com.malwarebytes.Helpertool.plist
    - PrivilegedHelperTools > com.malwarebytes.Helper.Tools
    3. Kies terug voor Ga ▸ Ga naar map en geef daar nu ~/Library op.In deze map en je verplaatst telkens het bestandje in volgende mappen naar de prullenmand:
    - Application support ▸ Malwarebytes
    - Caches ▸ com.malwarebytes.antimalware
    - Caches ▸ com.malwarebytes.Malwarebytes-xpc- service
    - Preferences ▸ com.malwarebytes.antimalware.plist

    Herstart nu de computer. En leeg dan pas de prullenmand. Herstart nu opnieuw en Malwarebytes is van de computer verdwenen.
  • Bedankt Quinten, ik ga het gelijk proberen :)
  • Hi Quinten, bij de tweede keer:
    ga naar map, werd ik naar "Buroblad"gestuurd IPV Bibliotheek, daar kon ik niets vinden daarna heb ik via ZOEKEN, Caches, gevonden en dat verwijderd via de prullebak, de tweede CACHES heb ik weer niet kunnen vinden. Preferences heb ik ook niet kunnen vinden.
    Daarna heb ik opnieuw herstart, >prullebak geleegd,> Herstart. maar het merkje van Malware staat nog steeds bovenin mijn zoekbalk, wat kan ik verder doen

  • MVGr
    Annes
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je klikt dan best met de comando ⌘ toets op het symbooltje en sleept deze uit de balk. Vervolgens zal er een kruisje naast het symbooltje komen te staan, waarna je gewoon de muistoets loslaat. Malwarebytes is nu uit de balk verdwenen.
  • als ik het volgens Uw uitleg doe dan komt het symbooltje steeds terug maar dan op een andere plaats in het zoekbalk, links, rechts of ergens in het midden maar het verdwijnt niet en het vreet nog steeds energie?

    MVGr
    Annes
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je moet het symbooltje voldoende naar beneden slepen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kijk ook eens in Systeemvoorkeuren > Gebruikers > (jouw naam) > inloggen of daar het programma tussen staat. Zo ja verwijder het via (-)
  • Ik heb het symbooltje helemaal buiten scherm gebracht maar kwam terug, bij systeem voorkeuren stond er niet bij


  • timoshatimosha    Moderator
    Als het icoon van Malwarebytes terugkomt dan is er nog altijd een Launch Agent of Launch Daemon van dat programma actief.

    Kijk in de User bibliotheek of daar nog Launch Daemons/Agents staan. Die malware dingen kunnen zich diep in het systeem ingraven. Kijk daarom ook in de Systeem bibliotheek.

  • May 2018 aangepast
    Ik gebruik al jaren het progammaatje App Cleaner Ben er zeer tevreden over, maar ik weet niet meer hoe ik eraan gekomen ben. Er zijn meerdere “leveranciers”
Log In of Registreer om te reageren.