Internet accounts toevoegen Mac
Ik heb een probleem bij het toevoegen van nieuwe Internetaccounts op mijn macbook.
In het geval dat ik een acount wil toevoegen (maakt niet uit of het hotmail/ linkedin/ gmail is), dan lijkt het in het begin te lukken. De gebruikersnaam en het wachtwoord kloppen, dan moet je aangeven welke applicaties je wilt gebruiken bij dit account, dit werkt ook. Alleen op het moment dat je dan op Gereed drukt, dan komt er op deze plek volgende te staan, en hoe vaak je er ook op drukt, het account wordt niet toegevoegd, en je kunt niet doorklikken
Wat kan ik hieraan doen?
In het geval dat ik een acount wil toevoegen (maakt niet uit of het hotmail/ linkedin/ gmail is), dan lijkt het in het begin te lukken. De gebruikersnaam en het wachtwoord kloppen, dan moet je aangeven welke applicaties je wilt gebruiken bij dit account, dit werkt ook. Alleen op het moment dat je dan op Gereed drukt, dan komt er op deze plek volgende te staan, en hoe vaak je er ook op drukt, het account wordt niet toegevoegd, en je kunt niet doorklikken
Wat kan ik hieraan doen?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Op het moment dat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd gaat die naar het bovenstaande scherm. En op het moment dat ik dan op Gereed druk, dan veranderd dat in Volgende. En dat venster gaat niet weg tot ik op Annuleer druk.
https://www.appletips.nl/voeg-een-hotmail-outlook-live-of-ander-imap-microsoft-account-toe-aan-os-x-mail/
--> Heb dit ookal geprobeerd maar hij wil het account alsnog niet toevoegen.
Verwijder dat account en voeg opnieuw toe als een gewone Outlook account.
Ookal voeg ik hem toe als een outlook account, hij blijft het niet doen.
Lees op het discussieforum van apple ook dit probleem, wellicht dat dit met de uodate wordt opgelost.
Deze wacht ik nog even af anders ga ik contact zoeken met apple
ik zou even bellen met apple ze helpen je perfect ik had ook een probleem en door hun opgelost. eerst via de chat en later via scherm deling.
zie anders even. :https://genius.appletips.nl/discussion/5948/mail-voorkeuren-werkt-niet-meer#latest
groetjes frank
Zal morgen even contact opnemen
Suc6
Voordat apple contact met me opzocht was het me al gelukt.
Eerst het mapje keychaine geleegd, te vinden in de library map.
En toen via terminal “defaults delete MobileMeAccounts” gestart (met admin rechten)
Hierdoor werd de inlog (appleid) en email accounts gereset en kon ik weer opnieuw inloggen.