Internet accounts toevoegen Mac

Ik heb een probleem bij het toevoegen van nieuwe Internetaccounts op mijn macbook.
In het geval dat ik een acount wil toevoegen (maakt niet uit of het hotmail/ linkedin/ gmail is), dan lijkt het in het begin te lukken. De gebruikersnaam en het wachtwoord kloppen, dan moet je aangeven welke applicaties je wilt gebruiken bij dit account, dit werkt ook. Alleen op het moment dat je dan op Gereed drukt, dan komt er op deze plek volgende te staan, en hoe vaak je er ook op drukt, het account wordt niet toegevoegd, en je kunt niet doorklikken

Wat kan ik hieraan doen?

Reacties

• QuintenQuinten    Moderator
    30 April aangepast
    Kan je daar eens een screenshot van maken? Beschik je over de laatste versie van High Sierra.
  • 1 May aangepast
    Ja ik heb de nieuwste versie van macOS High Sierre versie 10.13.4

Op het moment dat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd gaat die naar het bovenstaande scherm. En op het moment dat ik dan op Gereed druk, dan veranderd dat in Volgende. En dat venster gaat niet weg tot ik op Annuleer druk.

Kies eens outlook.com om het account toe te voegen.
  • Al geprobeerd, helpt niet.

https://www.appletips.nl/voeg-een-hotmail-outlook-live-of-ander-imap-microsoft-account-toe-aan-os-x-mail/
    --> Heb dit ookal geprobeerd maar hij wil het account alsnog niet toevoegen.
  • RaiRai
    1 May aangepast
    Probeer het volgende: verwijder het vinkje bij Mail & Notities, en kijk of je vervolgens op Volgende kan klikken.
  • @Rai Nee dat werkt helaas ook niet

@macbookflo is het outlook account van een bedrijf of jouw privé account?
  • @Quinten Het is een privé hotmail account. Maar die is ook gekoppeld aan mijn Icloud account. Dus misschien dat het daarmee te maken heeft?
  • Een privé hotmail account is géén Exchange account.
    Verwijder dat account en voeg opnieuw toe als een gewone Outlook account.

• @Rai
    Ookal voeg ik hem toe als een outlook account, hij blijft het niet doen.

• Ik heb exact hetzelfde probleem! @macbookflo al een oplossing gevonden?
  • Probleem heb ik ook, gaat zover dat ik niets kan gebruiken uit de cloud.

Lees op het discussieforum van apple ook dit probleem, wellicht dat dit met de uodate wordt opgelost.

Deze wacht ik nog even af anders ga ik contact zoeken met apple
  • Micheaf.
    ik zou even bellen met apple ze helpen je perfect ik had ook een probleem en door hun opgelost. eerst via de chat en later via scherm deling.
    zie anders even. :https://genius.appletips.nl/discussion/5948/mail-voorkeuren-werkt-niet-meer#latest

groetjes frank
  • Ok, bedankt voor de tip.
    Zal morgen even contact opnemen
  • Wellicht een beetje mosterd na de maaltijd, maar vorig jaar bij de overgang van IOS 10 naar 11 speelde deze discussie ook al. Je kunt het op 2 manieren oplossen, t.w. de handtekeningen in iCloud Drive opslaan en de V5 in de file veranderen naar V6, of de handtekening in iCloud (zonder Drive) bewaren en de V5 in de filenaam behouden. Maar vink wel “beveiligd” aan, anders worden ze volgend jaar overschreven. Link naar artikel van vorig bij de buren: https://www.onemorething.nl/community/topic/html-handtekening-2/

Suc6
  • Update.

Voordat apple contact met me opzocht was het me al gelukt.

Eerst het mapje keychaine geleegd, te vinden in de library map.
    En toen via terminal “defaults delete MobileMeAccounts” gestart (met admin rechten)
    Hierdoor werd de inlog (appleid) en email accounts gereset en kon ik weer opnieuw inloggen.

Log In of Registreer om te reageren.