Airport, met of zonder Time Capsule? Hoe aansluiten?

January 2014 aangepast in Airport en netwerken
Zoals bovenstaand vermeld twijfel ik over de aankoop van een Apple Airport (eventueel met Timecapsule van 2TB). Is het mogelijk de ingebouwde 2TB van de TimeCapsule te configureren als een NAS? Zonder de back-up functie te verliezen? Ook weet ik niet of je qua netwerkmogelijkheden met een Airport Time Capsule evenveel kan als met een Airport Extreme bijvoorbeeld? Thuis staat een Telenet router met daarop een switch aangesloten. Dit staat echter allemaal op een ongemakkelijke plaats. Er loopt vanuit de switch: -internetkabel naar DigiCorder in de woonkamer; -internetkabel naar mijn kamer voor mijn Digibox. Kan ik eventueel op de naar mijn kamer lopende internetkabel een switch aansluiten en dan vanuit die switch naar mijn DigiBox, en mijn Airport op die switch? Graag zou ik dan ook een persoonlijk (nieuw) WiFi netwerk opzetten? Iemand tips/antwoorden/advies? Alvast bedankt!

Reacties

  • Een Time Capsule is een AirPort Extreme met een netwerkschijf er in. Wat netwerkmogelijkheden zijn ze dus gelijk aan elkaar. De schijf in de TC is vooral bedoeld om Time Machine backups op te slaan. Afhankelijk van wat je wensen zijn mbt een NAS zal de TC daar minder of meer ongeschikt voor zijn.
Log In of Registreer om te reageren.