Handleiding iMac, Pages, Numbers en Keynote

January 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
ben op zoek hoe ik pages, numbers en keynote moet gebruiken, ben helemaal ' nieuw' googel mij suf voor informatie

Reacties

  • Ik had de eerste weken na de overschakeling van Windows naar Mac ook de gewoonte van veel te ver gaan te zoeken naar oplossingen. Open Pages, ga gewoon naar help in de menubalk en open "Pages help". Een glasheldere uitleg voor beginners en gevorderden.
  • Hallo iedereen,

    Eén van de dingen die ik in Numbers en Numbers Help niet kan vinden, is hoe/of je een paginabereik kan instellen om te printen? Of hoe je een markering zet om de volgende cellen af te drukken op de volgende pagina?
    Iemand daar toevallig al een oplossing voor gevonden?
  • Als je een keer ⌘P kies krijg je de print pagina van Numbers daar kies je voor afdrukken van alle werkbladen, als je dan nogmaals ⌘P kies krijg je een standaard print scherm waar je een pagina bereik kunt instellen.

    Ik denk niet dat de mogelijkheid om een markering te zetten om verder te printen op een tweede pagina bestaat.
    Je kunt niet, zoals bijvoorbeeld, in Pages van te voren opgeven hoe groot de pagina is waar op geprint gaat worden, dit wordt pas opgegeven bij het printen zelf.
  • @ jemmie: Bedankt voor de info.
    Ik heb ook nog verder gezocht en ben tot nu toe tot de conclusie gekomen dat een "Set Page Break", om naar de volgende geprintte pagina te gaan, niet bestaat in Numbers. We kunnen het aan de Apple ontwikkelaars voorstellen, maar wanneer dat ervan gaat komen ???
    Om mijn probleem wat beter uit te leggen:
    Ik heb een alfabetisch geordende lijst die op een A5-formaat moet afgedrukt worden. Momenteel zit ik aan 46 pagina's, maar elke week/maand komt er nog data bij. Het voorstel van sommigen was om lege cellen toe te voegen, tot het met printen uitkomt. Dat is voor mij onbegonnen werk, vermits er constant data bijkomt die dan weer alfabetisch gerangschikt moeten worden. En dan verdwijnen de lege cellen naar het einde van de lijst en kan ik terug opnieuw beginnen. Tenzij ik de lege cellen uitselecteer, maar dan verspringt alles nog.

    Een andere oplossing was om 1 lege cel in te voegen en de hoogte aan te passen tot er een automatische page break voorkomt. Dat was voor mij al een betere oplossing, maar een lege cel blijft naar het einde van de lijst springen bij alfabetisch rangschikken.
    DUS: Mijn voorlopige oplossing is dat ik mijn lijst zo opstel, zodat de 1ste en laatste cel van een deel altijd blijven staan. In mijn 1ste cel zet ik 'A' in mijn laatste cel 'AZZ' maar deze zet ik dan op 3pt lettergrootte en in het wit, zodat het onzichtbaar wordt. En zo moet ik enkel de lijst aanpassen en de hoogte van de laatste cel aanpassen. Ook nog omslachtig, maar het werkt voorlopig wel.
Log In of Registreer om te reageren.