Vastlopen opstarten IMac (medio 2011)

Beste lezers,

Afgelopen week is mijn Imac vastgelopen tijdens het kijken naar youtube. Er ontstond een blauw scherm, de Imac startte opnieuw op, maar bleef hangen in het witte beeld met het apple-logo. Zwart balkje loopt tot halverwege en stopt dan, of beeld wordt volledig wit.
Ik heb de Mac-winkel gebeld. Zij konden mij met 95% zekerheid vertellen dat het om een videokaart-probleem ging. Bij de "apple-man" bij de mediamarkt kreeg ik te horen dat ik de volgende dingen maar eens moest gaan proberen (volgens hem was het probleem met de videokaarten alleen bij de Imac medio 2011 bij de 27 inch modellen, ik heb de 21 inch):
1. Bij opstarten met een D heb ik de uitgebreide scan gedaan. Er zijn geen bijzonderheden in de hardware aangetroffen.
2. Vervolgens heb ik een recovery usb aangemaakt op mijn Macbook (MacOS Sierra) . De Imac meerdere keren geprobeerd op te starten met "alt knop" en via de recovery usb. Ook hier loop ik tegen hetzelfde eindpunt aan: apple logo met balkje half zwart gevuld, of een volledig wit scherm.
Dit heb ik meerdere keren ongeveer 15 minuten aan laten staan, want wie weet is hij op de achtergrond toch nog aan het installeren.....

Helaas. Het witte scherm is toch echt mijns inziens het eindpunt van het opstarten.
Opstarten via de externe harde waar de back-ups opstaan (je moet toch iets proberen) werkt ook niet.

Wie o wie kan mij nog tips geven hoe nu verder....?? Bang voor mijn gegevens en documenten ben ik niet ivm de backups, maar wel een beetje bang voor mijn Imac......

Groet,

Sander

Reacties

Log In of Registreer om te reageren.