Synchronisatie iCloud Drive en Mac: alles of niets?

Ik heb een iCloud van 2TB, die voor 1,6TB is gevuld, vooral met 200.000 foto's. Deze staan niet in de fotobibliotheek, maar in aparte mappen in de iCloud Drive. Ik had deze iCloud Drive aangevinkt staan (Systeemvoorkeuren, iCloud). In die situatie wordt de volledige iCloud Drive op de HD van mijn Mac gezet. Met een HD van ook 2TB loopt deze volledig vol en dus vast. De optie 'Optimaliseren van (alleen) iCloud Drive (Apple, Systeemvoorkeuren, iCloud, iCloud Drive, schakel de optie 'Optimaliseer Mac-opslag in) werkt eigenlijk niet goed. Ook dan loopt de HD voor 95% vol. Op het moment dat ik bv een geheugenkaartje van 32GB wil uploaden dan gaat dat niet omdat de HD te vol is. Ik zou dus naar keuze mappen op de iCloud Drive wel of niet willen synchroniseren met de Mac. Dat (b)lijkt niet te kunnen. Het is alles of niets. Klopt dat? Hoe kan ik iCloud Drive in Finder benaderen als deze uitgevinkt staat en ik handmatig bestanden wil kopiëren alsof een het externe HD is?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Helaas is het momenteel niet mogelijk om bepaalde mappen uit te sluiten van synchronisatie, wellicht wordt dit in de toekomst wel mogelijk. De optimalisatie van de Mac werkt precies zoals je beschrijft. Zodra de harde schijf bijna vol is zal de Mac fysieke bestanden gaan 'verwijderen' om ruimte vrij te maken.

    Een alternatief is Dropbox, die kan momenteel wel mappen uitsluiten.
Log In of Registreer om te reageren.