Vraag "Wilt u deze computer vertrouwen?" bij iPhone/iPad, en geen apparatenherkenning meer door PC
Normaal gesproken is synchronisatie tussen een iPhone of iPad en iTunes op de Windows 8.1-pc simpel. Met de lightning-kabel via USB-aansluiten aan de pc, de pc herkent het apparaat, de synchronisatie start automatisch , na afloop handmatig afkoppelen en kabel verwijderen.
Sinds vandaag krijg ik echter als ik via de officele lightning-kabel van Apple mijn iPhone 5 of mijn iPad 4 op de Windows 8.1-pc probeer te synchroniseren de vraag op het Apple-apparaat "Wilt u deze computer vertrouwen?". Als ik dan "Vertrouw" heb aangeklikt, dan gebeurt er vervolgens niets meer. Zowel de iPhone 5 als ook de iPad 4 worden door de pc niet als aangesloten apparaat herkend.
Zoals gezegd, ik gebruik een officiele lightning-kabel, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik in iTunes via het submenu "Store" mijn computer gemachtigd, dus ook dat is het niet.
Maar wat dan wel?
Met de synchronisatie van de iPod classic met iTunes heb ik deze problemen niet, maar die werkt met een ander soort kabel en niet met IOS7, dus ik vermoedt dat het toch iets met IOS7 te maken heeft.
Wie weet raad?
Sinds vandaag krijg ik echter als ik via de officele lightning-kabel van Apple mijn iPhone 5 of mijn iPad 4 op de Windows 8.1-pc probeer te synchroniseren de vraag op het Apple-apparaat "Wilt u deze computer vertrouwen?". Als ik dan "Vertrouw" heb aangeklikt, dan gebeurt er vervolgens niets meer. Zowel de iPhone 5 als ook de iPad 4 worden door de pc niet als aangesloten apparaat herkend.
Zoals gezegd, ik gebruik een officiele lightning-kabel, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik in iTunes via het submenu "Store" mijn computer gemachtigd, dus ook dat is het niet.
Maar wat dan wel?
Met de synchronisatie van de iPod classic met iTunes heb ik deze problemen niet, maar die werkt met een ander soort kabel en niet met IOS7, dus ik vermoedt dat het toch iets met IOS7 te maken heeft.
Wie weet raad?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Na de update van iTunes naar versie11.1.4 voor Windows kon ik ook geen contact meer maken met mijn iPhone 5.
Ook 2 iPads hier en die hadden geen problemen.
Het heeft te maken met je Stuurprogramma.
Op de een of andere manier vergeet de update van iTunes alle stuurprogramma's te instaleren.
Sluit je iPhone 5 aan,ga naar Apparaatbeheer,vouw daar draagbare apparaten open.
Als het goed is zie je daar je iPhone staan, dubbelklik hierop.
Dan zie je daar ergens stuurprogramma staan,daar kan je stuurprogramma bijwerken aanklikken.
Dit was voor mij de oplossing.
Succes
Ik gebruik iTunes 11.1.4 voor Windows, dus daar ligt het niet aan.
Verder heb ik ook wat met apparatenbeheer in het configuratiescherm van Windows gespeeld. De iPhone en de iPad worden daar bij de draagbare apparaten herkend. Het aldaar bijwerken van het stuurprogramma (of zelfs het helemaal verwijderen ervan en het geheel opnieuw installeren) heeft niet het gewenste effect. Het stuurprogramma (met de benaming "MTB USB-apparaat") blijft hetzelfde. De iPhone en de iPad zijn dan wel in het configuratiescherm van Windows als aangesloten apparaten te zien, maar niet onder iTunes. En dat laatste is uiteraard wel nodig om te kunnen synchroniseren e.d.
Dus ik ben nog steeds op zoek naar een werkbare oplossing.
1) De Windows P-n-P (Plug and Play) USB drivers. Met deze driver wordt een iDevice door Windows herkend als een camera (als er foto's in de directory /DCIM/100APPLE/ staan). Dat is de driver die jij ziet in Apparaatbeheer;
2) De Apple Mobile Device Drivers die gebruikt worden om een veilige netwerkverbinding (TCP over USB) op te zetten tussen het iDevice en iTunes (en indien nodig ook met de Apple servers). Deze driver schijnt niet goed te werken;
Verwijder met Revo Uninstaller alles wat van Apple is. Dus iTunes, Mobile Device Drivers, enz... Verwijder ook alle registry entries. Herstart de PC en installeer dan iTunes 11.1.4 opnieuw.
Windows 8.1, 64bit
————————————————————————————————————————-
It appears that the 64bit install messed up the device drivers for the Apple mobilie devices connecting as USB.
I tried many things, I may have missed a step below. But the following is what I believe was the fix – since it worked on a 2nd PC.
Make sure you are using an administrator account. Any of them on your machine will do for the following
a) Get Windows to restart the drivers:
– disconnect your USB device and close ITunes
– connect your USB device
– if ITunes loads, close it.
b) File explorer:
Open File explorer and browse to
C:Program FilesCommon FilesAppleMobile Device SupportDrivers
In that folder there should be a set of files named “usbaapl64….”
right click on the one ending in “INF”
Select Install. It’s very quick.
remove the USB device
c) Restart the computer.
When you login again, load ITunes before you attach your USB device.
Dit helpt.
Bedankt!
Hoe verander ik dat? Nu zegt de IMac namelijk dat er geen foto's op de IPhone 5C zitten, terwijl ze er wel degelijk op zitten.
Is er ergens op die telefoon een mogelijkheid om te zeggen dat hje je vergist hebt en dat die computer wel te vertrouwen is?
Als je de volgende keer de iPhone weer aansluit zou de iMac opnieuw moeten vragen om de computer te vertrouwen. Eventueel eerst na een herstart van de Mac en iPhone:
http://support.apple.com/kb/HT5868?viewlocale=nl_NL
Ga ik proberen.
Is er nog een mogelijkheid om het per ongeluk door mij ingetikte wantrouwen op te heffen?
http://support.apple.com/kb/HT5868?viewlocale=nl_NL
//quote
Opmerking: als u 'Vertrouw' selecteert, wordt de computer voorgoed vertrouwd. Als u 'Vertrouw niet' selecteert, wordt u gevraagd of u die computer wilt vertrouwen telkens als u het apparaat aansluit op die computer.
In iOS 7.0 -> 7.0.6 zat er een bug in die functie. Heb je ondertussen de update naar iOS 7.1 al gedaan?
iTunes craches under windows 8.1
Zie 3e bericht van Mark Justison bij onderstaande link:
https://discussions.apple.com/message/23432518#23432518
[quote]Copy QTMovieWin.dll from: C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support to: C:\Program Files (x86)\iTunes[/quote]
Pieterr en Timosha: Misschien moet ik een paar dagen wachten, of ondertussen een paar andere apparaten op de IMac aansluiten en kijken of dan weer die vraag komt
Rai: ik zal de link proberen.
Dank!
Overigens heb ik in het algemeen dat er met Mavericks veel traagheid en ellende is binnengekomen. Het synchroniseren van contacten, trage mail, trager starten algemeen.....
Excuus ik heb niet goed gelezen, want het begin topic gaat over synchroniseren op Windows 8 pc.
Probeer de photo's van de iPhone te importeren naar de Mac middels Fotolader app.
pc: 8.1
iTunes: 11.1.5.5
iPhone5: 7.1
iPad mini2: 7.1
telkens als ik 1 van de 2 toestellen aansluit krijg ik de vraag of ik deze pc wil vertrouwen of niet elke keer kies ik vertrouwen maar nooit komt het apparaat in m'n iTunes dus ik kan ook niks synchroniseren
iemand oplossing??