iphone back-up - via icloud of iTunes ???

je kan je back-up via icloud of iTunes, welke geeft jullie voorkeur ?
als ik goed lees wordt er hetzelfde geback-upt.
Ik dacht aan itunes (Imac) daar heb ik momenteel veel meer GB vrij , dan m'n icloud 5 GB.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Nee, in iCloud, word enkel inhoudelijke zaken, zoals in app data. Apple probeert daar het zo klein mogelijk te houden. In iTunes, is het zo dat alle data word bewaard, ook applicaties zelf. Dus daar is het groter. Bij de iCloud-backup kan je ook kiezen welke applicatie je gaat back-upen en welke niet.

    Bijkomend voordeel, iCloud, is altijd bereikbaar en bewaard, (mits je jouw Apple-ID en wachtwoord kent. iTunes is altijd beschikbaar op jouw computer, zolang hij niet is gecrasht.
  • @Quinten ok, bedankt, heb toch plek genoeg op de iMac dus doe ze dan voorlopig op beide.
    Ik veronderstel toch dat je oude back-ups die via iTunes op je computer staan kan verwijderen ?
    't ja die crash, heb via Time machine back-ups op externe schijf.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja die kan je verwijderen.
  • als ik een back-up via iTunes maak wordt de vorige blijkbaar verwijdert is dat normaal ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat klopt.

    Je kan dit omzeilen. Op de iPhone ga je naar Instellingen > Algmeen > Info > klik op je naam van de iPhone en verander deze (datum/nummer). Sluit je iPhone vervolgens aan op de computer en maak nu een nieuwe backup. Vervolgens zal je via iTunes > Voorkeuren > Toestellen 2 iPhone backups zien staan, één met de nieuwe naam en één met de oude naam.
  • Quinten, ok, bedankt. Laat het dan wel zo, dacht dat er iets fouts was ingesteld.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.