Kan USB stick niet coderen in Finder
Als ik een usb stick wil beveiligen via Finder, komt de optie coderen niet tevoorschijn in het menu. Wie weet een oplossing? In andere OS versies schijnt het wel te lukken.
Log In of Registreer om te reageren.
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Maak nu een gratis account of log in. Klik hier voor meer informatie over appletips genius.
Reacties
https://www.appletips.nl/een-externe-harddisk-coderen-met-behulp-van-filevault-2/
Ik zie dat het een probleem is in High Sierra, als ik een HFS geformatteerde USB stick in mijn iMac (met El Capitan) steek, dan kan ik in Finder inderdaad voor coderen kiezen en met diezelfde stick in mijn Air, met High Sierra, heb ik die keuze niet.
Als er geen belangrijke bestanden op die USB stick staan, dan kun je met het Schijfhulpprogramma een met Filevault gecodeerde USB stick maken. Klik op de stick in het Schijfhulpprogramma kies Wis en dan bij Indeling voor GUID-partitie-indeling en bij Structuur voor OS X Uitgebreid (journaled, gecodeerd).
Ik heb een vraag ik heb een usb stick en een paar externe schijven! Die wil ik coderen maar de ene doet het wel en de ander doet het niet! Ik snap er niks van. (Zie bijlagen) al vast vriendelijk bedankt