Kan USB stick niet coderen in Finder

February 2018 aangepast in macOS 10.13 High Sierra

Als ik een usb stick wil beveiligen via Finder, komt de optie coderen niet tevoorschijn in het menu. Wie weet een oplossing? In andere OS versies schijnt het wel te lukken.

Reacties

  • Wat voor filesysteem heeft die USB stick? Je kunt Filevault alleen gebruiken met disks die HFS of APFS geformatteerd zijn.

    https://www.appletips.nl/een-externe-harddisk-coderen-met-behulp-van-filevault-2/
  • February 2018 aangepast
    Goedendag Kor, het file systeem van de betreffende USB stick is 'Mac OS Uitgebreid (journaled)'. Maar het is zo typisch dat de optie coderen niet voorkomt in het menu als ik op de USB klik met de CTRL toets ingedrukt. Bij iedere uitleg die ik lees wordt deze optie aangeduid. Ook als ik apple support contact komen ze er niet uit. En FileVault is niet van toepassing op een USB stick.
  • Filevault kan wel degelijk met een USB stick, ik heb een mini USB stick permanent aangesloten bij mijn MacBook Air en die heb ik met Filevault beveiligd.

    Ik zie dat het een probleem is in High Sierra, als ik een HFS geformatteerde USB stick in mijn iMac (met El Capitan) steek, dan kan ik in Finder inderdaad voor coderen kiezen en met diezelfde stick in mijn Air, met High Sierra, heb ik die keuze niet.

    Als er geen belangrijke bestanden op die USB stick staan, dan kun je met het Schijfhulpprogramma een met Filevault gecodeerde USB stick maken. Klik op de stick in het Schijfhulpprogramma kies Wis en dan bij Indeling voor GUID-partitie-indeling en bij Structuur voor OS X Uitgebreid (journaled, gecodeerd).
  • Goedenavond Kor

    Ik heb een vraag ik heb een usb stick en een paar externe schijven! Die wil ik coderen maar de ene doet het wel en de ander doet het niet! Ik snap er niks van. (Zie bijlagen) al vast vriendelijk bedankt


Log In of Registreer om te reageren.