Foto's benoemen en nummeren

Ik heb geen oplossing om in macOS High Sierra bij Foto’s het volgende uit te voeren:

- Ik maak een album met foto’s gemaakt op verschillende data
- Ik kan die foto’s in een bepaalde volgorde slepen (en dus niet meer gerangschikt naar data)
- Hoe kan ik nu deze foto’s allen samen een naam en volgnummer geven zoals ze op dat ogenblik in mijn album staan?
-
Is dit mogelijk in Foto’s???

Is er, indien niet mogelijk in Foto’s, een “eenvoudige” andere oplossing?

Bedankt
BeVeR

Reacties

  • Hallo BeVeR,

    Zelf geef ik alle foto's in een bepaalde serie, dezelfde titel mee. Dit kan door alle foto's uit die serie te selecteren en via 'info' éénmaal de naam van de titel mee te geven. Nadien geef ik, als ik dat nodig vind en de foto's staan in de juiste volgorde, elke titel handmatig een cijfer mee, voorafgaand aan de gegeven titel.
    Omslachtig wellicht maar bij mij werkt het.
  • Rientb, dat is voor mij niet doenbaar vermits ik enkele tientallen albums heb waarin in meerdere albums over de 100 foto's zitten. Om dat handmatig te doen is onbegonnen werk.
    Toch bedankt voor je reactie!
  • February 2018 aangepast
    Tja… weer zo’n kloteklus.
    Als je eerst de groep in een nwe map in de Finder zet.
    Dan via weergave (Naam, datum of grootte) de volgorde bepaald.
    Je kunt dan via „wijzig naam“ of zoiets meteen de alle foto’s een nwe naam en nummer geven.
    Je moet maar even gaan experimenteren met dat invullen / veranderen van de namen.

    Let wel op: foto’s die je vanuit Foto’s naar de Finder sleept zijn aftreksels van je, ooit, originele bestanden.
    Maak een kopie van:
    Die écht nog nwe zitten in je Foto's-bibliotheek.photoslibrary in de map Afbeeldingen.
    Dat „bestand“ peuter je uit elkaar met je rechter muisknop: Toon pakketinhoud en daar in de map Masters (of Originele of zoiets)

    En dan begin je weer met een totaal nwe import.

    (Ik kom je niet helpen, heb ik te vaak bij een vriendje gedaan)
Log In of Registreer om te reageren.