Opstartproblemen na update naar MacOS Sierra High

Gisteren heb ik de update geïnstalleerd, althans een poging gedaan. De update is niet gelukt en mijn MacBook air start nu niet meer op. Ik krijg een knipperend vraagteken zodra ik hem aan zet. Het volgende heb ik inmiddels, zonder succes, geprobeerd:
-Opstart in schijfhulpprogramma. Schijf EHBO gedaan op Macintosh HD en op volume MacOS X. Geen problemen aangetroffen. Als ik vervolgens probeer te herstarten kan ik opstartschijf Macintosh HD ontgrendelen maar daarna blijft het leeg als ik het systeem moet selecteren.
-installeer MacOS opnieuw, komt High Sierra in beeld klik op ga door en vervolgens komt de melding Er kan geen verbinding met de herstelserver worden gemaakt. (WiFi doet het gewoon)
-pram/nvram herstellen, ook zonder succes
-smc herstellen, ook zonder succes
-macOs wissen, wil hij niet want hij geeft melding dat het actief is.
Ben nu behoorlijk ten einde raad, zit in afrika en heb geen Service winkel in de buurt.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hij vind je opstartschijf dus niet. Je kan hiervoor best toch een een afspraak maken in een hersteldienst. bijvoorbeeld iSHOP is een Apple Authorised Reseller & Apple Authorised Service Center. Of je kan in eerste instantie contact opnemen met Apple zelf: https://getsupport.apple.com/
  • oh nee, ik heb geen ishop of zo in de buurt dus zal ik het moeten proberen met Apple Support. Bedankt voor je antwoord Quinten.
Log In of Registreer om te reageren.