Scan vanuit Mail

Ik dacht een gemakkelijke truc te hebben maar ik krijg hem niet aan het werk:
Ik moet regelmatig een gescande pagina per mail versturen. Die pagina scan ik dan als PDF, zet hem op de desktop van mijn mac en attach hem aan mijn mail bericht. Dat moet ook anders kunnen:
Ik maak een mail bericht, open Mail -> Services -> Import Images. Dan opent zich een klein venster dat helaas niet aan de verwachtingen voldoet. I.p.v. de faciliteiten van Image Capture te zien, zoals het icoontje doet verwachten, krijg ik alleen de melding dat er geen scanner beschikbaar is, en dat issue echt wel.

Hebben jullie een tip om dit aan het werk te krijgen? Lijkt me een handige voor veel kleine zelfstandigen.

Reacties

  • Als je Fotolader gebruikt voor het scannen, kun je in dat programma aangeven dat je een PDF per mail wilt verzenden; dan opent mail vanzelf een nieuw bericht met het pdf erin.
  • Goed idee maar dat is precies verkeerd om: Ik wil juist als ik een mail schrijf daar scans aan toevoegen. Dat past beter in het werkproces.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat gaat niet. Programma's als Foto lader of Scan programma's van bepaalde printers, kunnen direct een mail klaar maken met de scans in.
  • Als je dan de scan[s] op je bureaublad deponeert, kun je ze zo in je mail 'vegen'
Log In of Registreer om te reageren.