iPhone 8 keuze

January 2018 aangepast in Apple bytes
zou me een iPhone 8 willen aanschaffen, twijfel tussen de 64 GB of 256 GB.
't is wel m'n eerste iPhone die ik koop.
Wat neem nu het meeste van je geheugen op ?
foto's, muziek veronderstel ik
Ik veronderstel om gewoon te bellen, sms, af en toe een foto toch niet zoveel geheugen in beslag neemt.
Hoogst waarschijnlijk zal ik misschien wel wat muziek er op zetten.
Sommige zeggen dat je 64 GB direct vol zit.

Wat is jullie ervaring onderweg ivm gratis Wifi of verbruik van Wifi op verlof in Europa ?
Hoe moet ik het zien veel onderweg (verlof) qua verbinding WiFi, gemakkelijk of moeilijk om verbinding te hebben ?

Graag jullie ervaringen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    January 2018 aangepast
    Er zijn er die een hele discotheek, met duizenden liedjes, op hun iPhone dumpen. Dan is een opslaggeheugen van 64 rap vol. Foto's en video's nemen (door de nieuwe formaten) in iOS 11 minder opslagruimte in dan in de vorige iOS versies.

    Ik ben van mening dat voor een normale gebruiker 64 GB meer dan voldoende is.


  • dat is zeker niet m'n bedoeling ivm muziek.
    zal hoofdzakelijk zijn vr bellen,
    sms of nu messenger zekers ?

    dank je Timosha
  • QuintenQuinten    Moderator
    Verbinding maken met WiFi is niet anders dan met een ander toestel van een ander merk.
    Ik raad vaak het volgende aan aan iemand die raad vraagt over het opslag geheugen.

    Je opslaggeheugen is de graad van duur voor je gegevens zou moeten gaan overzetten op een ander toestel, om ruimte vrij te maken. Maar is ook de graad van hoe snel je onnodige informatie op die opslag kwijt kunt.

    Ben je iemand die bewust omgaat met zijn opslag.
    Niet om de 5 voeten een foto hoeft te maken.
    Geen volledige collectie van alle full-albums van zijn/haar 50 favoriete artiesten altijd bij de hand moet hebben.
    Het niet nodig vind om honderden applicaties op zijn/haar toestel te zetten, waarvan er maar 5 gebruikt worden.

    PS: het is een hele kunst om je beginnend toestel al in het eerste jaar of zelfs tweede jaar vol te krijgen. Zeker met 64 GB als instap model. Je iPhone zal je er ook fijntjes aan herinneren moest het bijna vol zitten. Daarnaast stelt hij ook aanbevelingen voor om plaats vrij te maken op het toestel.

    Bellen en sms'en nemen niet veel plaats in, tenzij je via een sms heel erg veel zware bijlage krijgt. Maar dan nog zal je iPhone jou de mogelijkheid geven om de oudste te verwijderen. Ook kan je instellen na welke periode sms'en/iMessage worden verwijderd.
  • Quinten, dank je vr je gedetailleerde uitleg, m'n kleine vermoedens worden hier bevestigd.

    Nu wat kan je best doen als je in het buitenland bent om géén onnodige data verbruik te hebben ?
    dacht aan WiFi uitschakelen ?
    had ook ergens gehoord iets in verband met de apps dat je daar ook zelf controle moet over hebben, dat die niet gaan zoeken naar ......., kan het niet zo juist formuleren, sorry hiervoor.
  • timoshatimosha    Moderator
    Nu wat kan je best doen als je in het buitenland bent om géén onnodige data verbruik te hebben ?
    Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Dataroaming = UIT
  • January 2018 aangepast
    nu las ik daar straks dit, geeft wel verwarring

    en wat met die apps ???


  • QuintenQuinten    Moderator
    Nu is het zo, als je dataroaming tegenwoordig uitschakelt dan kan je problemen hebben om te surfen: het verbinden gaat moeilijk of helemaal niet. Maar je mag gerust dat ingeschakeld laten.

    Je kan op een iPhone er wel voor kiezen om je 4G (Instellingen ▸ Mobiel netwerk) uit te schakelen. Het is dan niet alleen handig om zo minder te verbruiken. Maar als je in het buitenland verblijft voor een korte periode dan zal je ook niet meer moeten betalen dan in je thuisland, dus kan je het gerust aan laten staan. WiFi zou ik trouwens ook aan laten staan. Want stel dat je iPhone bent verloren, helpt namelijk de chip die in je iPhone zit en voor WiFi zorgt voor je locatie te bepalen. En kan je jouw iPhone over je mobiel netwerk terug vinden met Zoek mijn iPhone.

    Om nog even op het volgende terug te komen:
    dacht aan WiFi uitschakelen ?
    De meeste openbare WiFi-netwerken zijn gratis. En WiFi uitschakelen is dus overbodig. Je iPhone heeft het nodig bijvoorbeeld zoals boven voor Zoek mijn iPhone.
    had ook ergens gehoord iets in verband met de apps dat je daar ook zelf controle moet over hebben, dat die niet gaan zoeken naar ......., kan het niet zo juist formuleren, sorry hiervoor.
    Je hebt in iOS 11 de mogelijkheid om het gebruik te gaan controleren en zo nodig te gaan blokeren per applicatie of basis functie van de iPhone, zie https://www.appletips.nl/ios-mobiele-dataverbruik/

    Om nog even terug te komen op je keuze om een iPhone 8 te kopen, op zich scheelt deze niet veel met de iPhone 7, buiten een iets snellere processor, betere camera — software matig dan — en draadloos opladen is er niet veel extra speciaals. Daarnaast kan je dus de iPhone 7 goedkoper kopen en heb je dan weer met dat uitgespaarde budget de mogelijkheid om toch nog voor een 128 GB toestel te kiezen en een hoes. PS: Je kan ook altijd eens uitkijken of ze in de winkel nog de Product(RED) iPhone 7 hebben liggen, die is nog iets goedkoper.
  • January 2018 aangepast
    Quinten, bedankt vr je uitgebreide info, kan al weer wat verder. 't zal ff wennen zijn maar 'k leer vlug, met de iMac ging dat ook heel goed, maar met een iPhone had ik wat schrik vr onnodige kosten. Daar kan m'n beter iets anders mee doen hé.
  • nu geraak je op FB gewoon via Safari, maar ik zie dat er ook een FB app is, maar al niet veel goeds over gelezen. wat is juist het verschil ???
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het verschil zit em, dat bepaalde content, zoals iconen en uiterlijk al is geladen in de app, en dat je juist nog tekst en afbeeldingen moet downloaden door het te gebruiken, daarnaast kan de app ook je locatie gebruiken om zaken voor te stellen. Het nadeel is dat de app snel groter word na gebruik omdat caches niet worden verwijderd.
  • ok, mercikes Quinten. Ik las hier op de tips dat je met iCulture in de app store de cache kan leeg maken, heb jij daar al ervaring mee ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als de app dat heeft ingebouwd, is dat inderdaad, handig. Anders is het Instellingen ‣ Algemeen ‣ iPhone-opslagg ‣ kies een app ‣ Ruim op.
  • als ik dit doe bij bv "clips" krijg ik "als je clips opruimt, wordt de app verwijderd, maar worden alle documenten en gegevens ervan bewaard". Dat is toch de bedoeling niet ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat klopt inderdaad, anders is het verwijder app en opnieuw installeren, kan handig zijn bij bv Facebook, Instagram en Snapchat. Op die manier verwijder je de caches. Stel dat je Clips opruimt dan verwijder je de app wel (112,3 MB) maar je huidige werkdocumenten blijven bestaan.
  • bij opruimen als er dan wordt gemeld app wordt verwijderd moet je dan toch ook opnieuw installeren denk ik dan
  • QuintenQuinten    Moderator
    yep
Log In of Registreer om te reageren.