Foto's app verdriet

December 2017 aangepast in Algemeen
Beste Mac Fans,
Ik ben sinds ± mac OS 7 een enthousiaste mac fan dus met ruime ervaring.
Maar van een ding begrijp ik nog steeds helemaal niets.
Ik wil jullie dan ook een vraag voorleggen, maar vooral even stoom afblazen over dat verschrikkelijke Foto’s.
Wat een draak van een programma is dat zeg!
Ik heb vreselijk zitten zwoegen om en mijn best gedaan en het een kans gegeven er iets van te maken maar dat is me tot op heden niet gelukt.
Waarom heeft Apple dit gedrocht ooit uitgebracht terwijl we toch dat mooie IPhoto hadden?
Alles lijkt statisch en vast te zitten. Het is me nog nooit gelukt om ook maar één foto van de ene aan de andere groep toe te voegen of zelfs maar te verplaatsen.
Dat is gelijk mijn belangrijkste vraag aan jullie: hoe doe je dat?
En dan die shabby witte achtergrond! Kun je dat veranderen, bijvoorbeeld naar dat stemmige zwart van I Photo?
Ik doe een moord (bij wijze van spreken natuurlijk ;-)) voor een goed draaiende versie van IPhoto in High Sierra!
Ik laat het voorlopig hierbij. Gaarne jullie tips en suggesties.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik kan je frustratie ergens wel vinden. Apple koos er namelijk voor om Foto's te lanceren zodat het op al zijn platformen gelijk is getrokken. Foto's is dan ook hun laatste Applicatie die van de grond op is opnieuw gemaakt. Helaas kan je de achtergrond niet vervangen. En mocht je dat toch kunnen dan zou het na een update niet meer werken.

    Je kan een foto of een groep foto's in een nieuw album plaasen door deze te selecteren met de Alt ⌥ of Shift ⇧ of Comando ⌘ toets. En vervolgens met de rechter muisknop deze toe te kennen aan een album door de optie Voeg toe aan te kiezen. Verder heb je ook een zijbalk, maar daarvoor dient het Foto venster wel groot genoeg te zijn. Vanaf een bepaald formaat is dit niet meer het geval. En dan kan je onder Albums al jouw albums terug vinden. Heb je dit niet dan kies je voor Weergave ▸ Albums.
  • December 2017 aangepast

    Hoi Ronaldo,
    ik doe het op een iets andere manier maar komt dicht in de buurt van Quinten.

    ga op de foto of selecteer een aantal foto's en klik dan rechts op de muis en maak je keuze voor een bepaald album of voor een nieuw album enz enz. Zie schermafbeelding.
    groetjes en succes Frank
  • January 2018 aangepast
    Het is vaak jammer dan vragen mensen een oplossing, en dan komt die oplossing er en dan hoor je niets meer.
    En zie je ook dat er helemaal niet meer gekeken is door de vragen steller.
    Als het probleem is opgelost vraag dan of er een slotje op kan.
    Zodat iemand dat kan zien.
Log In of Registreer om te reageren.