Synchronisatie van foto's?

Ik ben in het bezit van 2 i-Phones, 1 i-Pad en 1 Mac. Op de Mac is High Sierra 10.13.2 actief. iCloud is ingeschakeld.
De beide i-Phones zijn resp. bij mij en mijn vrouw in gebruik. Ik wil het mogelijk maken dat op de ene iPhone andere foto's worden weergegeven dan op de andere iPhone. Het moet niet zo zijn dat mijn foto's op haar toestel terecht komen en omgekeerd. Op dit moment is het zo dat als ik een mooie foto gemaakt heb, die op het toestel van mijn vrouw komt. Zij vindt de foto niets en verwijderd die foto van haar toestel. Gevolg: ook op mijn toestel is de foto verwijderd.
Dat alle foto's op de Mac komen of op de i-Pad is geen probleem. Dan kan er definitief een keuze gemaakt worden. Ik neem aan dat een instelling van i-Cloud verkeerd staat.
Wie kan mij helpen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2017 aangepast
    Ik denk niet dat er een instelling van iCloud verkeerd staat. Ik denk eerder dat jullie beiden hetzelfde iCloud Apple ID gebruiken. En in dat geval worden de foto's geplaatst in de iCloud Fotobibliotheek die gekoppeld is aan dat gedeeld iCloud Apple ID. iCloud is nu eenmaal in eerste instantie een synchronisatie-mechanisme.

    De oplossing is ieder een eigen iCloud Apple ID gebruiken.
  • December 2017 aangepast
    Eens met Timosha, ieder een eigen AppleID en gezinsdelen activeren.
    Hiermee kan je ook een foto, die jezelf uitkiest delen met je vrouw.
    Bij een gedeelde album, kan je vrouw een foto wissen zonder dat deze bij jou ook gewist zal worden.
    Zelf maak ik hiervan ook gebruik. 3x iphone 3x ipad en 2x MacOS (mijzelf, vrouw en zoon)
    werkt perfect ook als je een icloud ruimte huurt kan deze met gezinsdelen ook door meerdere appleID's gebruikt worden ideaal na invoering van IOS11 en macOS 10.13

    Hierbij hebben ieder gezinslid hun eigen foto's en kan je foto's delen zonder deze kwijt te raken.

    Hoe werkt gezinsdeling en wat kun je ermee
  • Dank voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag.

Log In of Registreer om te reageren.