Digitaliseren van vinyl platen?

December 2017 aangepast in Hardware problemen
hoi, als ik mijn usb platenspeler aan de iMac koppel en audacity of garageband opstart krijg ik een vervelende fluittoon te horen, wanneer ik op de zelfde manier mijn macbook pro aan deze usb platenspeler koppel dan heb ik die fluittoon niet, wat doe ik verkeerd? of is er iets mis met de instellingen van mijn iMac?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hoe oud zijn beide toestellen? is dit bij alle USB-poorten?

    Systeemvoorkeuren ▸ Geluid ▸ Invoer, kies je best USB-apparaat
  • macbook pro eind 2013, imac 5K 27inch mid 2015 draaien beide op high siera en ja het probleem doet zich op al de usb poorten voor, ook als ik alles uittrek en alleen de draaitafel aansluit, op macbook alles zoals het hoort, op imac een fluittoon, en ik heb in systeemvoorkeuren het juiste usb apparaat aan geduid, dus ja een probleem
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het verschil tussen beide toestellen, nu met High Sierra, zit hem in Apple File System (dit is momenteel enkel actief op MacBook Pro's met Flash/SSD-opslag. Klassieke HDD en Fussion Drive worden nog niet ondersteund. Dat zijn de enige zaken dat ik zou kunnen bedenken. Verder zijn de USB poorten op beide toestellen gelijk (namelijk USB-3, met 5 Gbps). Kan je daar een ander toestel tussen op aansluiten? En bv naar de hoofdtelefoon uitgang laten over gaan? Of alle opnames enkel doen op de MacBook Pro.

    PS: is er Software verschil tussen beide toestellen (op het ene is er iets van installatie gebeurd en op de andere niet?)
  • imac en macbook pro hebben beide ssd-opslag en gebruiken hetzelfde nieuwe AFSysteem, dus ja, heel vreemd en ik denk inderdaad dat ik zal genoodzaakt zijn om te digitalizeren met mijn macbook, ik heb geluk dat ik de keuze heb,dat is niet voor iedereen zo en dan is het spijtig dat je met zo'n probleem zit, in iedergeval dank voor de reactie
  • timoshatimosha    Moderator
    @leomeeusen

    "vervelende fluittonen" wijzen meestal op een laagfrequente terugkoppeling. Daar zal je moeten naar zoeken om dit probleem op te lossen.
Log In of Registreer om te reageren.