Foto's app: diavoorstelling volgorde foto's?

December 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Als je een album aanmaakt in fotos op de Imac van bijvoorbeeld je vakantie dan staat alles keurig op datum volgorde , als je hier nu een dia voorstelling van maakt staat alles plots klaps random wat niet te vertonen is!
Ik weet dat je handmatig de boel op volgorde kunt plaatsen maar dit is praktisch gesproken niet te doen zeertijdrovend.
Is er een mogelijkheid om ze toch op volgorde te houden?
Mvg. Cor van Dijk

Reacties

  • Hoi Cor, Als je een diavoorstelling afspeelt en je vinkt bij de mogelijkheden "Ken Burns" aan komen ze [op mijn iMac tenminste] keurig op volgorde zoals ze ook op het scherm gesorteerd staan. Daarin kun je nog kiezen uit oudste eerst of nieuwste eerst.
    Dat ze 'at random' komen is denk ik bij "origami".
  • Hallo Leonard,
    Het is gelukt om een dia voorstelling op volgorde te zien.
    Echter als je op een album klikt alle fotos selekteerd en dan naar maak dia voorstelling aan gaat maakt het niet uit wat je doet ze staan random.
    Op imac heet dit een"project
  • Beste mensen, het is werkelijk onbegrijpelijk, dat Apple juist het maken van een echte diavoorstelling (die je dus ook aan anderen laat zien) niet faciliteert door volgordelijkheid mogelijk te maken. Zou dat nou zo vreselijk moeilijk zijn? Want het kan echt niet: ik heb dagen rondgekeken op zoek naar een oplossing: NADA!!
  • QuintenQuinten    Moderator
    In Voorvertoning kan je ook van een selectie foto's een diavoorstelling starten via Weergave ▸ Diavoorstelling. En hier kan je de volgorde nog aanpassen via de miniaturen in de navigatiekolom.
  • Onlangs oplossing gevonden op:
    https://discussions.apple.com/thread/8331810
    diashow maken vanuit een album in de zijkolom:
    Ctrl-klik op het album en selecteer: Maak aan > Diavoorstelling
Log In of Registreer om te reageren.