Weergave alle bestanden aansluiten Sony videocamera

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo leden,

Ik heb als ik mijn Sony videocamera aansluit op mijn iMac dat niet alle bestanden zie. Ik maak altijd een bruto backup van de bestanden, dus wil deze niet direct importeren vanuit bijvoorbeeld iMovie.

Hoe kan ik ervoor zorgen, dient er bijvoorbeeld een plugin geinstalleerd te worden, dat ik wel alle bestande zie. Het zijn .mts video bestanden.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

groeten,
Jom

Reacties

  • Beste Jom,

    Het is heel belangrijk mts dat je video direct in iMovie importeert.
    Ahoewel .mts bestanden complete video bestanden lijken te zijn, worden deze ondersteund door metadata die op je kaart/camera staan.

    Dus door enkel de mts bestanden te kopiëren naar je computer heb je dus niet complete bestanden, maar alleen de video-files. De nodige gegevens die in de andere mapjes staan op je geheugenkaart zijn nodig, dit kun je niet zomaar achteraf doen.

    Advies is dus om ALTIJD je materiaal in iMovie te importeren, de noodzaak van deze stap snappen veel mensen logischerwijs niet, maar het is heel belangrijk om iMovie het importeren, en het 'compleet' maken van je videomateriaal te laten afhandelen.

    Voor de .mts files die je tot nu toe hebt, en waar je dus nu in iMovie niets mee kan, kun je het allerbeste Clipwrap gebruiken. http://www.divergentmedia.com/clipwrap

    Dit programma kan de .mts bestanden repareren door er achteraf iMovie compatible bestanden van te maken.

    Maar onthou dat je altijd direct in iMovie moet inporteren.

    Mocht dat om wat voor reden dan ook onmogelijk zijn, is er maar 1 juiste manier om materiaal naar je computer over te zetten, namelijk door een .dmg file te creëren van je geheugenkaart. Zie hier voor instructies: https://wikis.utexas.edu/display/comm/Mac+OS+-+Make+a+Backup+Copy+of+Your+SD+Card
  • Goedenavond Gerben,

    Hartstikke bedankt voor de goede uitleg, is helemaal duidelijk.

    Extra thanks voor de linkjes, super handig!

    Nog een fijne avond gewenst.

    groeten,
    Jom

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.