Safari bladwijzers en leeslijsten synchroniseren niet op Mac?

December 2017 aangepast in iCloud
iMac-iPad-iPhone allen gewist was nodig, daarna alle apparaten opnieuw geïnstalleerd via icloud, dat is goed gegaan bij de iPad en iPhone alle data staat er op alleen bij de mac zijn de safari bladwijzer en leeslijsten niet synchroniseren.
Ik krijg dit probleem niet opgelost bij de iMac.
Heeft iemand een oplossing
Alvast bedankt
Groet
Frans

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het iCloud account verwijderen op de mac en opnieuw toevoegen, als dit niet werkt dan geef ik je mee hoe je Safari volledig reset.
  • Het icloud account heb ik verwijderd op de mac en opnieuw toegevoegd maar het probleem is niet opgelost.
    Alvast bedankt
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ok, volgende zaken is voor Safari volledig te restten en vanaf Null te beginnen.
    Eerst en vooral dien je Safari uit te schakelen in iCloud (systeemvoorkeuren ▸ iCloud)
    Schakel alvast alle Extensies uit in Safari: Safari ▸ Voorkeuren... ▸ Extensies.

    Vervolgens verwijder (verplaatsen naar bureaublad) volgende mappen en bestanden.
    In Finder ga je naar Ga ▸ Ga naar map... en geef volgende paden in.
    ~/Library/Safari
    ~/Library/Saved Application State/com.apple.Safari.savedState
    ~/Library/Caches/com.apple.Safari Alles waar com.apple.Safari in voorkomt
    ~/Library/Preferences/com.apple.Safari.plist Alles waar com.apple.Safari in voorkomt
    ~/Library/Internet Plug-Ins (alle inhoud)
    /Library/Internet Plug-Ins/ Verplaats alles behalve volgende lijst.
    • Default Browser.plugin
    • iPhotoPhotocast.plugin
    • Quartz Composer.webplugin
    • QuickTime Plugin.plugin
    Indien je niet alles kan verwijderen, omdat je het niet terug vind, is dat niet zo erg.


    Herstart nu de computer. En stel Safari opnieuw in (ook iCloud)
  • Quinten het probleem is opgelost bedankt.
    Gr
    Fr
  • Quinten,
    Ik heb het probleem opgelost door mijn iMac van half 2007 compleet leeg te maken, alles wat er opstond is gewist (dus verkoop klaar) en als nieuw Ingesteld en opnieuw OSX El Capitan te gedownload, de iMac
    is weer als nieuw gaat volgens Apple nog jaren mee en zal ook nog updates van apple krijgen., ik kan alleen geen nieuwe Os Sierra er op zetten daar is de hardware niet geschikt voor.

    Gr
    Fr
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk dat het je is gelukt!
    Updates zal je niet snel krijgen, als je nu geen macOS Sierra meer kan installeren, hooguit beveiligingsupdate als er een groot beveiligingslek is, maar dat is ook dan uitzonderlijk.
  • Quinten,
    Heb mezelf daarom ook een nieuwe iMac (21,5-inch) cadeau gedaan.
Log In of Registreer om te reageren.