AirPrint printer instellen!

December 2017 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Op mijn nieuwe printer (Pixma MG5750) probeer ik al 2 dagen tevergeefs de Airprint in te stellen,
Ik doe dit via de handleiding van de printer, maar het werkt niet.
Kan iemand me hiermee helpen?
Alvast bedankt.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De Bonjour-service moet op de printer ingeschakeld zijn. En, nog belangrijker, de WLAN router moet het Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) protocol volledig ondersteunen. En de printer moet natuurlijk AirPrint ondersteunen.

  • Ik denk dat dit werk is voor een professional! Daar ga ik voor deze klus dan maar eens naar zoeken.
    Bedankt voor je snelle reactie.
  • Hoe kom ik aan de weet óf mijn WLAN router (H369A) Bonjour volledig ondersteunt? Mijn provider kon me hierover niets vertellen!



  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is een ZXHN H369A (Experia Box v10). Sommige Experia Boxen van KPN staan er voor bekend dat ze heel lastig kunnen doen met Bonjour en Apple producten in het algemeen.

    Googel eens op "experiabox bonjour" dan kom je heel wat topics tegen over problemen met Bonjour, AirPrint en AirPlay.
  • Heb gegoogled hierover en kwam alleen maar mislukte verbindingen tegen tussen experiabox en bonjour! Ik heb dit modem ruim 2 maanden (van Tele2) en het lijkt me niet de "beste keus" die ze aan koning klant verkopen.
    Kan ik het ding, eventueel, zelf vervangen door een beter werkend toestel?

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2017 aangepast
    Je kan in dat ding alle router en Wi-Fi functies uitschakelen. Er blijft dan alleen een modem over er dan kan je een betere Wi-Fi router aansluiten.
  • Het klinkt erg logisch! Maar ik zou zoiets zelf niet kunnen/willen doen, ik zal toch maar eens op zoek gaan naar een vakman! Ik vrees dat ik het nooit meer aan de praat krijg.
Log In of Registreer om te reageren.