iCloud en favorieten

December 2017 aangepast in iCloud
Op mijn iPhone heb ik niet veel geheugen, dus daar heb ik iCloud op geactiveerd. Op mijn mac wil ik dit liever niet omdat er dan foto’s van 10 jaar naar de iCloud worden gezet en dan ook per ongeluk kunnen gewist worden, liever de originelen op mijn mac.

Wanneer ik voordien foto’s importeerde van de Iphone naar mijn mac via kabel, kreeg ik de bewerkte versie (bijgesneden, filter, etc) en kon ik vanop mijn mac ook “herstel origineel” doen.
Wanneer ik dit nu probeer te doen, lijkt dit alleen te lukken als ik naar iCloud.com ga en van daar “download” doe. Dan kan ik echter enkel kiezen voor originele versie (dus niet bijgewerkte) of bijgewerkte versie maar dan kan ik niet meer “herstel origineel” doen.

Verder, duid ik graag al favorieten aan op mij iPhone/iPad (met het hartje) en dan zou ik soms graag enkel deze importeren naar mijn mac. 1/ je kan blijkbaar niet het mapje "favorieten" kiezen om te importeren 2/ de hartjes lijken niet meer aangeduid als je deze foto's importeert...

Bedankt alvast!

Reacties

  • Ik heb op mijn Mac 2 fotobibliotheken, één in iCloud die synchroniseert met alle devices en één die alleen locaal op mijn Mac staat. Hier staan alle oude foto’s in zodat mijn iCloud abonnement niet volloopt door duizenden foto’s. Ik vermoed dat met 2 bibliotheken je probleem is opgelost en hoef je ook je foto’s niet meer met een kabeltje te importeren. De bewerkte versie staat dan automatisch op je Mac. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Log In of Registreer om te reageren.