Exporteren foto's

Hi, op mijn Mac staan foto's, die ik lokaal heb én in de iCloud-fotobibliotheek. Ik wil de foto's daarnaast exporteren naar de harde schijf van mijn NAS. Daar heb ik bewust voor gekozen. Het programma Foto's van Apple biedt daar een aantal mogelijkheden voor. Je kunt (optie 1) exporteren in JPEG-, TIFF- en PNG-formaat. En daarnaast (optie 2) kan je exporteren in de bestandsstructuur, waarin de foto's oorspronkelijk in de fotobibliotheek op de Mac zijn geïmporteerd. In dit laatste geval kan je het aankruisvak 'Exporteer IPTC als XMP' om IPTC-gegevens, zoals beschrijving en trefwoorden, als separaat XMP-bestand op te slaan. In dit geval wordt naast het (in mijn geval) JPEG-bestand een klein XMP-bestandje van 1kb opgeslagen.

Voor mij is belangrijk dat de metagegevens mee gaan met het exporteren van het fotobestand. Bij het exporteren naar een JPEG-, TIFF- en PNG bestand kan je echter ook onder Info aangeven, dat je metagegevens zoals Titel, trefwoorden en beschrijving alsook locatiegegevens, wilt exporteren. Ik zie niet goed wat nu het verschil is tussen beide exportmogelijkheden, behalve dat bij optie 1 je kunt aangeven in welke kwaliteit en welke grootte je de foto's wilt opslaan en bij optie 2 kan dat niet, omdat het originele bestand wordt geëxporteerd.
Wellicht kan iemand mij dit verschil uitleggen en aangeven wat de voor- en nadelen zijn van optie 1 t.o.v. optie 2.
Alvast bedankt voor de reactie.
Log In of Registreer om te reageren.