Inloggen met EID Belgium lukt niet op macOS 10.12.1 met Firefox

November 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Ik probeer reeds geruime tijd in te loggen op de overheids websites met mijn Belgische identiteitskaart. Vorig jaar is me dat wel gelukt, maar nu krijg ik telkens de boodschap "Login Failed". Ik heb alle instructies van de website en van de helpdesk gevolgd, ondertussen ook al 2 verschillende kaartlezers geprobeerd, Firefox 57 en Firefox 58 uitgeprobeerd, maar niets lukt nog. Ondertussen krijg ik ook geen contact meer met de helpdesk (vragen worden sedert 10 dagen niet meer beantwoord).

Weet iemand op dit forum misschien nog wat ik kan doen? Of rest mij enkel een reis naar de Lange Gasthuisstraat in Antwerpen om er een papiertje met eenmalige code af te halen?

Reacties

  • @FLJA
    Ik neem aan dat je alles gevolgd hebt wat op deze link te lezen is.

    - Het is, volgens mij, wel verstandig om eerst de "oude" software te verwijderen. Ik doe dat met AppCleaner, maar misschien is dat niet nodig.
    - Dan de nieuw software installeren en het aanmelden testen.
    - Heb je af geprobeerd met Safari?
    - Na installatie van Sierra heeft het mij ook een paar pogingen gekost om de lezer aan de praat te krijgen.
    - Nu werk ik met High Sierra en Firefox Quantum en dat lukt prima.

    Succes.
  • Ik gebruik Firefox 57.0 op macOS HighSiera 10.13.1 en met de nieuwste eID-software eID-viewer 4.2.7.
    Aanmelden met eID-kaartlezer lukt enkel als ik adblocker uitschakel.
  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Je kunt Firefox schoon opstarten, zonder extensies en plugins, door de ALT- oftewel ⌥-toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Misschien werkt het dan.



    Kies voor "Starten in veilige modus".

    Als je kiest voor "Firefox opfrissen", dan wordt Firefox teruggezet naar de oorspronkelijke staat (factory defaults) van een nieuwe installatie.
Log In of Registreer om te reageren.