Bestanden lokaal opslaan op iPad

Heb recent een nieuwe iPad air, en ik heb bij Apple.com de handleiding gedownload. Nu wil ik die opslaan op mijn iPad, dus niet op iCloud, maar dat lukt niet.
Als ik voor opslaan kies voor ‘op mijn iPad’, en er op tik. Gebeurd er niets...
Kennelijk doe ik iets niet goed, maar wat?
Wie heeft een goede tip?

Reacties

  • Ik heb <a href="https://www.appletips.nl/ios-11-bestanden-app
    Al wat gelezen, maar dat helpt niet
  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Meestal als je op download tikt bij een PDF, dan wordt ie geopend in Safari. Tik dan op het vierkantje met de pijl.


    Dan krijg je het volgende:



    Daar kun je voor Bewaar in Bestanden kiezen en dan wordt de PDF in bestanden opgeslagen. Het PDF bestand moet je vervolgens openen met een App om te lezen. Dat kan bijv. met iBooks, dus je kunt ook kiezen voor Kopieer naar iBooks inplaats van het in bestanden op te slaan.

    Wil je iBooks niet gebruiken, dan moet je een andere App hebben, bijv. GoodReader.

    BTW, je kunt in iBooks ook op handleiding iPad zoeken en die dan met dit programma downloaden. Dan gaat alles in één handeling.
  • beste Kor,
    bedankt voor je snelle reactie.
    Op mijn iPad kan ik pdf bestanden lezen, maar ik kan ze niet opslaan!

    de handleiding wilde ik opslaan in bestanden, ik koos eerst 'Bewaar in bestanden' en dan krijg ik een venster met iCloud en 'Op mijn iPad'.
    als ik op de laatste klik gebeurt er helemaal niets. Dat is het probleem.

  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Zie je geen mappen onder Op mijn iPad? Normaal kies je een map en dan tik je op Voeg toe. Als je geen map kiest, dan blijft Voeg toe grijs.

    Als ik https://www.appletips.nl/ios-11-bestanden-app bekijk, dan kun je daar helaas geen eigen mappen aanmaken.

    Dus de enige manier om het lokaal te krijgen is door het naar iBooks of een andere App te kopiëren. Waarmee lees je het dan nu? Safari?
  • November 2017 aangepast
    Hapipiko,
    Kijk een in ibooks ik heb ze daar gevonden en dan kan je hem binnen halen.
    Dat is erg handig want ze blijven daar gewoon staan om te raadplegen.
    Zie je hem niet kan je hem downloaden of ga naar
    https://support.apple.com/nl_NL/manuals/ipad en open dan de juiste ipad en de keuze voor open in ibooks.
    succes Frank


  • @Kor,
    Nee ik zie geen map onder op mijn iPad.

    @Frank, Is iBooks een app of programma?
    Ik heb de handleiding idd via apple.com, kon hem ook openen,lezen, maar niet opslaan...
  • Ik zie het, geen mappen helaas.

    iBooks is een programma dat met iedere iPhone, iPad en Mac wordt meegeleverd. Bedoeld om ebooks en pdf-bestanden te lezen.
  • Kor geeft het juiste antwoord het staat op elke ipad mocht je hem niet hebben kan je hem downloaden in de app store succes.




  • Bedankt voor deze uitleg en alle tips!
  • Het is gelukt, en ik heb de handleiding opgeslagen in iBooks.
    Blijf het wel erg raar vinden dat Apple mij een iPad verkoopt waar geen mappen in zitten, waar ik niets lokaal kan opslaan.
    Op mijn iMac heb ik die keuze wel.
  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Om de iPad eenvoudiger te houden hebben ze het uitgebreide bestandsbeheer van de Mac daar niet toegepast. Op de iPad verzorgen de Apps het bestandsbeheer zelf. Met iOS 11 is het stukken beter geworden. Met oudere versies moest je bijv. Dropbox gebruiken als je enigszins je bestanden wilde beheren.

    Maar het is me niet duidelijk waarom je niet iCloud wilt gebruiken. Het is makkelijk om bestanden tussen de Mac, iPhone en iPad uit te wisselen. Door bijv. spreadsheets in iCloud drive te zetten kan ik ze op alle apparaten aanpassen en die wijzigingen gaan naar allemaal. Ik betaal niet voor iCloud en gebruik de gratis 5GB die ik van Apple "kreeg".
  • Beste Kor,
    Voor mijn bestanden en documenten gebruik ik een externe hdd. Daar zit ook Timemachine op.
    Ik voel geen behoefte om iCloud te gaan gebruiken, maar het lijkt er wel op of de jongens en meisjes van Apple het mij zo moeilijk mogelijk willen maken.
    Ik vind dat Apple goede en mooie producten maakt, maar er zit ook iets dwingends in.
    Dat staat mij tegen.
  • July 2019 aangepast
    Volledig eens hapipiko. Zelfs een map aanmaken, waarin documenten op de iPad worden opgeslagen kan bij Apple niet. Apple heeft blijkbaar niet kunnen bedenken dat er ook véle mensen zijn die dingen op de iPad willen zetten ipv in de cloud.
    Terwijl dit dood normaal is. Het zal bij Apple nooit veranderen.
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2019 aangepast
    @Albert84

    Apple heeft blijkbaar niet kunnen bedenken dat er ook véle mensen zijn die dingen op de iPad willen zetten ipv in de cloud.


    Apple heeft, om veiligheidsredenen, voor de iOS apparaten Sandboxing bedacht. Dat betekent dat men niet willekeurig bestanden kan dumpen op een iOS apparaat. Bestanden kunnen worden opgeslagen in de Sandbox van de specifieke app. Om die redenen is er dus ook geen algemene dumpplaats voor bestanden in iOS.

    Met het toekomstige iPadOS 13 kan men externe apparaten aan een iPad aansluiten zoals USB-sticks enz...

    Als je niet veel om veiligheid geeft en je willekeurig van alles en nog wat wil dumpen op een tablet ben je beter bediend met een Android tablet. Virussen en malware krijg je er dan gratis bij.
  • KorKor
    July 2019 aangepast
    Met de latere iOS versies is het allemaal wat makkelijker geworden, dankzij de bestanden app. Deze trend zet zich voort met het nieuwe iPadOS, dat in september verschijnt.

    Je kunt inderdaad (nog?) geen nieuwe map maken op het hoogste niveau in "Op mijn iPad", wat wel kan is in één van de mappen die er wel in staan sub-mappen maken en hierin kun je wel bestanden zetten. Met de bestanden app (en dan deel) of met openen in een app kun je deze bestanden gebruiken.

    Bijv. een video bestand in een sub-map test van mijn tekstverwerker (Byword) zetten, die tekstverwerker kan er niks mee en laat het bestand niet eens zien. Met bladeren en deel kan ik het bestand door VLC laten afspelen, geen iCloud nodig.






    Zal wel niet de bedoeling zijn, maar het werkt wel.
  • @timosha Bedankt voor de info. Sandboxing had ik vooralsnog geen weet van.
    Ik ben juist énorm fan van Apple. Geweldige apparaten, ik zal mijn iPhone of iPad niet wegdoen voor bv. een Windows Phone en tablet, maar op sommige punten had Apple gewoon wat logischer moeten nadenken en dat toe te passen.
    Uiteraard geldt dit net zo goed voor bv. Windows en nog véél meer voor Linux.
    Er is geen perfectie bij dit soort dingen. En trouwens, wat is perfectie? Het is ook maar net waar je je goed bij voelt. Het is menselijk om ook dan kritisch te blijven kijken en punten gewoon te benoemen die als jammer ervaren worden. (En niet logisch in zijn of haar denken)
    Dat doet niets af aan de véle goeie dingen die gewoonweg geweldig zijn.
  • @Kor Zeer veel dank voor deze gewéldige tip!
  • Oké, ik vergat nog wat te zeggen. Verwijder niet de App wiens map je gebruikt, want dan worden je bestanden ook verwijderd (tenminste als je ervoor kiest om de gegevens te laten verwijderen).
  • @Kor Thanks voor’t melden
  • Er is ook een (gratis) app waarmee je een map voor interne opslag kunt aanmaken op je iPad:
    https://apps.apple.com/nl/app/id1339306324#?platform=ipad
    Na installatie en de app geopend te hebben, maakt de app een map genaamd Local Storage aan in Op mijn iPad.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Momenteel is het niet mogelijk lokaal op te slaan, alleen apps kunnen dit. Vanaf iOS 13 is het wel mogelijk om downloads en bestanden lokaal te bewaren in de Bestanden-app.
  • Thanks!!!
  • KorKor
    July 2019 aangepast
    @Wesley, ik kan nu al bestanden uit een iCloud map verplaatsen naar een willekeurige map in Op mijn iPad met de Bestanden-app, bijv. PDFjes naar de Goodreader map. Ik kan video bestanden van mijn NAS met de Synology app of met een app zoals FileBrowser halen en die naar de VLC map kopiëren.

    Ik kan alleen niet zelf mappen aanmaken in de root van Op mijn iPad, hopelijk met IOS 13 wel.
Log In of Registreer om te reageren.