Instelling Pages gewijzigd na update High Sierra

Nadat ik vorige week de nieuwe update van MacOS High Sierra heb doorgevoerd, zijn al mijn tabs in mijn Pages documenten verdwenen. Deze kan ik er wel weer handmatig er weer inzetten, maar wellicht weet iemand hoe ik dit in een keer kan instellen? Ik heb namelijk nogal wat Pages bestanden.

Document: bovenste stukje heb ik de tabs goed gezet, maar onderste is hoe alle bestanden er nu uitzien.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Alle informatie over tabs in Pages kan je als volgd terug vinden.

    Selecteer je tekst. Klik vervolgens op het verfborsteltje rechts bovenaan (opmaak of Weergave ▸ Infovenster ▸ Opmaak).
    Kies vervolgens voor Lay-out. En dan kan je onder Tabs de standaardafstand bepalen voor een tab.

    Ook kan je door de linialen (Weergave ▸ Toon liniaal) De tab afstand instellen voor de tekst die je hebt geselecteerd. Door het T symbooltje in de liniaal te verslepen.
  • @Quinten. Dank je voor je reactie, maar het probleem is dat ik in het document tabs heb gebruikt en nu door de nieuwe update alle tabs verdwenen zijn. Ik kan ze er handmatig in zetten, maar ik had gehoopt dat het met een andere instelling in een keer zou kunnen oplossen. Helaas weer een bug in een programma .....
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Marjolein, helaas is dit geen bug, maar dit komt vaak voor bij eender welk update van een tekst opmaak programma. Een tab bestaat eigenlijk niet voor een computer. Het programma simuleer dit als ware als een tab maar het zijn feitelijk een groep spaties. Als na een update een ontwerp daardoor is verdwenen, dan kan je daar helaas niks aandoen. (Je kan altijd proberen een oudere versie van het programma proberen downloaden, maar vaak is dat al te laat).
Log In of Registreer om te reageren.