Postbus "Archief" leegmaken?

November 2017 aangepast in Algemeen
Op mijn IMac zit in de mail het ARCHIEF. Ik probeer deze leeg te maken c.q. te verwijderen, maar dat lukt niet. Het systeem geeft aan dat er ca. 4000 berichten in het archief zijn opgeslagen. Ik begrijp de functie van ARCHIEF niet goed, want ik wil gewoon ontvangen en verstuurde berichten bij gelegenheid helemaal verwijderen. Wie kan mij e.e.a. verduidelijken?

Reacties

  • Beste Henk, Als je die 4000 berichten er niet zelf ingezet hebt, zijn ze er wellicht door 'regels' automatisch ingegaan.
    Als je in ARCHIEF command+A doet en dan command+Backspace, zijn ze gewoon alle 4000 weg, toch?
  • Dank voor de tip Leonard.
    Ik heb dit gedaan, vervolgens was alles weg, dus ook de inkomende mailbox.
    Na 1 dag was het archief weer terug, maar de inkomende mailbox is en blijft leeg.
    Wellicht moet ik mijn mail verwijderen en opnieuw installeren?
  • @Henkvos Ik heb dit ook een keer gedaan, maar in de archief map zitten al je berichten, dus deze moet je niet leeg maken, want dan is inderdaad al je mail weg. Ik heb het via een back up terug in mijn mailbox kunnen zetten, maar nu staat alles door elkaar en ben er nog niet uit hoe ik alles weer in mijn sub mapjes krijg.
  • Marjolein ik zou alles selecteren en onder bericht> Pas regels toe.
    Dan zou alles terug zitten waar het zat na binnenkomst in jou inbox.
  • "Na 1 dag was het archief weer terug, maar de inkomende mailbox is en blijft leeg."


    Wat zat er dan in archief ? Alle nieuw binnengekomen berichten ? Alle vorige ook ?
  • Als je in archief alles selecteert, kun je met de rechtermuisknop alles verplaatsen naar 'Inkomend'.
    Je het in de mail-voorkeuren waarschijnlijk iets 'geks' ingesteld staan.
Log In of Registreer om te reageren.