Grote letters instellen in iOS 11?

November 2017 aangepast in iOS 11
Mijn man is zeer slechtziende en gebruikt al van in het begin de grote letters in de instellingen van zijn iphone 6S . Maar sinds de update naar IOS 11 zijn niet enkel de letters van zijn berichten vergroot maar ook die van de personen naar wie hij ze verstuurd of van wie hij ze krijgt. Kunnen we dit ergens in de instellingen veranderen dat enkel de tekst vergroot en niet de namen van de contacten?

Hopelijk kan iemand ons hierbij helpen ?????

Reacties

  • @ Suzy, Ga naar Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Grotere tekst > Grotere tekstgrootte > schuifregelaar onderkant scherm.
  • Hallo Suzy,

    Mijn dochter is ook slechtziend, en ervaart hetzelfde probleem. Ze heeft vandaag de update iOS 11 gedaan, waar ze nu erg veel spijt van heeft. Ze heeft gewacht met deze update, omdat ze had gehoord van dit probleem, maar iemand had gezegd dat het opgelost was van alle grote letters. Helaas klopt dit niet.
    We hopen ook dat iemand een oplossing heeft of dat er spoedig een nieuwe update komt waarin wordt verbeterd.
    Ik ga nog even verder zoeken of ik iets kan vinden.
  • Jos,

    Wat jij als tip geeft werkt niet, je snapt dit alleen als je deze vergroting toepast.


    Vroeger waren niet alle letters vergroot, zoals de namen in WhatsApp, nu wel. Bij iOS 10 waren enkel in de berichten de letters vergroot. Naast de grote letters moet mijn dochter ook nog Zoom gebruiken, dus er is weinig overzicht meer.
  • Hoi SuZy,

    Ik ben zelf slechtziend en gebruik daarom een grote iPad 12,9"
    Daar kom ik dit probleen niet tegen. Het is geen antwoord op je vraag, maar je zou eens via een iPad (App Store of kennis) moeten kijken of le dochter dan beter kan comminiceren. Het is natuurlijk geen telefoon, maar mail en iMessage werken goed. WhatsApp komt naar verwachting ook binnenkort naar de iPad.
    Wellicht dat andere slechtziende lezers ook nog tips hebben...
  • Mijn dochter gebruikt ook een iPad, maat 9,7 inch, maar daarop kan ze niet whatsappen.

    Moet je dan geen simkaart hebben voor WhatsApp. Ik wacht het af of dit echt op de iPad komt, zou geweldig voor haar zijn.

    Bedankt voor je reactie.
  • In de AppStore zijn toch apps beschikbaar voor de iPad?!!!
Log In of Registreer om te reageren.