Probleem met installatie van macOS High Sierra op MacBook Pro Mid 2012

Hi,

Mijn Mac werkt nu vlekkeloos met OS Siërra, v. 10.12.6. Het upgraden naar High Siërra vanuit de App Store blijkt thans evenwel onmogelijk. Bij de installatie van de download, stopt het op een bepaald moment iedere keer opnieuw, en krijg ik in een venster telkens de melding:

"Mac OS kan niet op je computer worden geïnstalleerd. Fout tijdens controleren firmware."

Verder wordt er in hetzelfde venster nog verwezen naar de erin voorhanden herstart-knop, met de raad om het later nog eens opnieuw te proberen. Dat heb ik intussen al diverse keren gedaan, zonder resultaat evenwel. Iemand enig idee van wat het juiste probleem hier is, m.p. hardware/firmware(update) of een probleem met de gedownloade versie, of...? Oplossing(en)?
Het probleem is dat de 'fout bij de controle firmware' door het systeem niet nader wordt gespecificeerd.

Ikzelf denk aan een clean install met installatie vanaf Mac OS RECOVERY (option-command-R), met al dan niet voorafgaandelijk wissen van de HD. Heeft dit zin, want dit is een terrein waar ik niet direct zo beslagen in ben, en dat ik het liefst, zo mogelijk uiteraard, zou willen vermijden? Enkele keren uitvoeren van schijfHBO toonde geen onregelmatigheden, en liet het probleem bestaan. Verder niets specifiek over terug te vinden op het web.

Waar ik ook het raden naar heb, is waar die download van High Siërra op mijn Mac terug te vinden is, omdat ik die zou willen verwijderen, als dat al kan, om zodoende de hele upgrade-procedure vanaf het begin nog eens over te doen. Je weet maar nooit.

Iemand een tip, want ikzelf sta momenteel voor een compleet raadsel?

Alvast bedankt
Hermanadriaan
Log In of Registreer om te reageren.