iPhone scherm erg kwetsbaar?

October 2017 aangepast in Apple bytes
Weet iemand waarom Apple zijn iPhone-schermen zo kwetsbaar maakt?
Ik vind het tamelijk vreemd dat je eerst € 800 betaald en dan voor € 20 zelf een glasplaatje moet gaan kopen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik gebruik sinds 2007 iPhones en ik heb nog nooit zo'n "glasplaatje" moeten kopen. Je moet een iPhone natuurlijk niet in een broekzak stoppen waar al 5 kg kleingeld in zit tezamen met een hoop sleutels.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Onlangs een leuke quote gehoord en dit slaat op alle smartphones. Hoe sterk glas ook mag zijn, het is en blijft glas. Dit was een reactie op de iPhone 8 lancering dat nu "The most durable glass ever in a smartphone" heeft.

    Men kan natuurlijk plastieke schermen gaan maken, want dat breekt niet, maar dan heb je die kwalitatieve uitstraling van glas niet. De eerste touchscreens waren allemaal van plastiek.

    Die glasplaatjes, wat eigenlijk allemaal verhard plastiek is (als dit glas zou zijn, kan je het in eerste instantie niet zo goedkoop kopen, en breekt het veel sneller). Zorgen in 90% van de gevallen enkel er voor dat er geen krassen op het scherm komen. Daarnaast bestaan er ook die schokken kunnen opvangen.

    Als een iPhone op zijn hoek valt of op een oneffen grond zoals grind, kan het glas onder het glasplaatje nog steeds breken.

    Ben je verplicht om ééntje te kopen. Nee, natuurlijk niet. Ben je slimmer als je er eentje koopt, ook niet, want je weet nooit hoe en wanneer je iPhone kan vallen. Het beste advies is gewoon omgaan met je iPhone en geen onnozele toeren uithalen met je smartphone. Stel dat het toch gebeurd, ga je jouw verzekering aanspreken.
  • haha ik wist wel dat jullie me geen gelijk zouden geven...
    ik heb een 4s [IOS9 dus] en verzekeren is dan niet meer aan de orde, maar een "glasplaat" blijft wel veel mooier dan zo'n plastic velletje.
  • En toch zit een ongeluk in een klein hoekje.....Ik stop mijn iPhone 7 altijd in de binnenzak van mijn jasje. Niets erbij, ver weg van sleutels. Kleingeld draag ik nooit bij mij. Op een ochtend merkte ik dat er een kras op mijn scherm zit....geen idee hoe het is gekomen, maar ik ben per ongeluk toch ergens langs gekomen. ik weet niet wanneer en waar het is gebeurd, maar het blijft zonde. En voor een kras ga je niet langs je verzekeraar. De iPhone werkt namelijk nog perfect, er zit alleen een krasje op het scherm.
Log In of Registreer om te reageren.