Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Maak nu een gratis account of log in. Klik hier voor meer informatie over appletips genius.

iMac komt langzaam uit slaapstand.

October 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Sinds macOs 10.13 High Sierra komt de mac slecht en langzaam uit de slaapstand.
zowel via de muis als via het toetsenbord.
Voor de update was dit niet het geval en ging het flitsend.
iMac (21.5-inch, Late 2013)
hoor graag een oplossing.

Reacties

• Heb je al eens een aanpassing gedaan in de Systeemvoorkeuren? Ivm slaapstand. (Ook onder Privacy en beveiliging)

Je kan altijd je besturingssysteem opnieuw installeren. Door de computer op te starten met Comando + R en dan te kiezen voor macOS opnieuw te installeren.
    Heb je trouwens de extra beveilingsupdate geïnstalleerd?

PS: Het is voor iedereen ochtend hè :wink:
  • Heb exact hetzelfde probleem. Voor de update naar High Sierra geen enkel probleem. Ik had de instelling ingesteld op een wachtwoord na schermbeveiliging na 1 uur en wachtwoord na opstarten.
    Nu krijg ik een "strandbal" na opnieuw opstarten en ook na het herstarten na de schermbeveiliging.
    Heb inmiddels de beide instellingen uitgezet zodat er geen wachtwoord meer nodig is. Maar nog steeds duurt het minstens een minuut en vaak langer voordat ik gebruik kan maken van de mac. Het lijkt alsof er een probleem is in de bluetooth verbinding met muis en keyboard, maar dat kan ik niet onderbouwen. Het duurt gewoon heel lang voor de mac "wakker" is en toegankelijk.
    Ik heb een Mac uit mid 2011.
  • Mijn MBP Late 2016 heeft ook het probleem van de slaapstand. Bovendien wordt dan slecht blue-tooth verbinding gemaakt met muis-toetsenbord en/of trackpad.
  • Quinten bedankt voor al het advies, maar helaas het probleem blijft.
  • Komt het toestel sneller uit slaapstand nadat je eerst bluetooth uitschakelt en dan in sluimer brengt.

Voer deze test uit tijdens normaal gebruik. En niet door even 1 minuut in sluimer te plaatsen
    Kort op de powerknop drukken brengt dit in sluimer-stand en haalt deze er dan ook weer uit.

Dit kan ook een bug zijn, nu er inmiddels 2 anderen gelijkaardige problemen hebben. Ik ervaar zelf geen problemen op mijn MBP 2013 met bluetooth muis. En ik heb de bijkomende update uitgevoert die Apple onlangs vrijgaf.
  • Systeemvoorkeuren- Energiestand geen vinkje zetten bij:
    Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk.
  • Laatste Tip van Janvaane werkt perfect, maar is dit niet schadelijk voor de harde schijf ?
  • De Tip van janvaane werkt hier helaas niet. Dat vinkje had ik al uitgezet. Het lijkt bij nader inzien geen bluetooth probleem te zijn. Ik kan de muis gewoon bewegen alleen reageert de mac nergens op. Als ik met de muis ergens klik krijg ik de 'strandbal'. Na 1-2 minuten en soms iets sneller, komt de mac vervolgens tot leven.
    Ik heb eerder dit jaar een SSD-schijf in deze iMac geplaatst ter vervanging van de optical drive. Dit is nu de opstartschijf en heeft het APFS bestandssysteem. Zou dat een dingetje kunnen zijn?
  • Laatste Tip van Janvaane werkte even perfect, maar was niet echt een blijvende oplossing.
    I mac komt nog steeds langzaam uit slaapstand.
  • Ik heb precies hetzelfde probleem als Frank, met dezelfde imac als hem.. Alles gaat maar trager en trager na de installatie van High Sierra..
  • Baswn ik heb alles opnieuw geïnstalleerd via onderstaande link.
    En moet zeggen dat alles beter werkt.
    Zie geen balletje meer draaien en hij is een stuk sneller.
    En komt sneller uit slaapstand wie weet werkt het ook bij jou

https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

groetjes en succes Frank
  • Hallo,
    Ik heb dit probleem ook sinds update naar High Sierra

Ik heb raad ontvangen van iemand om eens een pram reset uit te voeren

Toestel afsluiten.
    Bij opstartne volgende toetscombinaties ingedrukt houden tot je 2x de
    startgeluid gehoort hebt:
    CMD Option p r

Dit werkt een lange tijd maar op den duur is het ook weer hetzelfde

Al iemand een ander idee ?

Al iemand probleem doorgestuurd naar Apple ?

Groetjes
    Nick
  • Sinds de laatste update 10.13.4 gaat dit weer super snel.
    Dus iedereen bedank voor alle hulp.

dus er kan een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.