In document zoeken op de Mac, vanaf een iPhone of iPad.

October 2017 aangepast in iOS 11
Beste,
Ik heb hier een MacMini draaien waarop al mijn bestanden staan. Deze honderden documenten bestaan hoofdzakelijk uit PDF files die met goede tekstherkenning (OCR) zijn behandeld. Daarnaast vele Numbers en Pages documenten. Als ik lokaal via spotlight zoek naar het woord “woning” in al deze documenten, dat krijg ik alle bestanden waar het woord “woning” instaat. So far, so good.
Nu wil ik hetzelfde doen, maar vanaf mijn Iphone of Ipad. Let wel, ik wil deze documenten liever niet lokaal op mijn ipad/iphone staan hebben. Heb al verschillende browser apps getest, maar deze zoeken enkel op de bestandsnaam. Dit is niet wat ik zoek.
Volgens mij lukt het ook niet via Icloud. Deze maakt geen “in-document”-index aan.
Suggesties? Ideeën?
Olivier

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat gaat niet. Daarvoor zou je iPhone of iPad veel krachtiger moeten zijn. Je zou kunnen zeggen, ja maar een computer kan dit toch doen op de iCloud drive. Ja en nee. Dit zijn core files die je dus niet met iCloud mee kan sturen, laat staan uitlezen op een iPad (voorlopig). Dan kan je opteren voor het volgende. Kan Apple dit niet doen op hun servers. En daar ligt het antwoord ook nee, omdat Apple strikte privacy regels heeft. Ze kunnen het natuurlijk hun regels gaan aanpassen en zo'n feature inbouwen, maar zolang ze niet de veiligheid kunnen waarborgen dat er geen gevoelige informatie te rapen valt zullen ze dat niet inbouwen in hun diensten.
  • October 2017 aangepast
    Het zou moeten een Server - Client systeem zijn. Client (op iOS) stelt de vraag. Server (MacOS) stuurt het antwoord terug. Als je klikt download je het bestand. DS file van Synology doet dit trouwens wél. Alleen wil ik geen zo'n Synology extra zetten.
Log In of Registreer om te reageren.